Gamleby

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Gamleby

Inläggav Per Thomson » 24 jul 2012, 10:59

Den här kategorin är väl inte tänkt som den repportering jag nu kommer med men varför inte?

Här kommer i vart fall ett foto på ett garage med anor och som säkert skulle ha mycket att berätta. Jag kunde inte låta bli att fota detta garage för en tid sedan och frågade sedan några personer om de visste något. Jodå, något fick jag fram, där lär ha stått bl a en Volvo Viking mot slutet som kördes av "Jona" och ägdes av Granström, alltid något men bättre om jag hade lyckats träffa dessa personer om de nu finns.

IMG_3676_1.JPG
IMG_3676_1.JPG (118.17 KiB) Visad 5780 gånger
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7385
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Gamleby

Inläggav Bo Abrahamsson » 24 jul 2012, 22:57

Per Thomson skrev:Den här kategorin är väl inte tänkt som den repportering jag nu kommer med men varför inte?

Här kommer i vart fall ett foto på ett garage med anor och som säkert skulle ha mycket att berätta. Jag kunde inte låta bli att fota detta garage för en tid sedan och frågade sedan några personer om de visste något. Jodå, något fick jag fram, där lär ha stått bl a en Volvo Viking mot slutet som kördes av "Jona" och ägdes av Granström, alltid något men bättre om jag hade lyckats träffa dessa personer om de nu finns.

IMG_3676_1.JPG

Det garaget är välbekant, ligger nere vid hamnen i Gamleby, föddes där i slutet på -40talet men i 5års åldern gick flyttlasset 20mil söderut, Har fortfarande täta kontakter med folk där bl.a. en bekant boendebara 50 -60m. ifrån ska höra mej för när jag pratar med några där.Kom att tänka på(i den mån jag nu kan det) Anders A:son han har anknytning till byn han vet eller känner till något.
Hälsn. Bosse.
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49

Re: Gamleby

Inläggav Per Thomson » 25 jul 2012, 11:24

Tack, ser fram emot vidare rapportering. :D
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7385
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå


Återgå till Garaget

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster