Rullar igen, nåja...

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Rullar igen, nåja...

Inläggav Anders Ason » 11 jul 2011, 08:37

27 juni rullade LBS85:an igen för egen maskin och det efter två års stillastående. Dock utan luftrenare och ljuddämpare/avgasrör m m. Dagen efter en något längre provtur "till närmaste verkstad" som gick bra (den är påställd och försäkrad). Det är hemskt mycket arbete att byta en sprucken svänghjulskåpa och mer arbete som återstår innan SBP få ett besök.

En liten positiv sak: batterierna har suttit i hela tiden (frånkopplade dock) och laddats några gånger under de hårda vintrarna med -25 eller mer. Före start försökte jag ladda igen men de tog inte åt sig något. Kollade med en mätare med inbyggd belastning och den visade mycket bra värden. OK, drog ut stoppen körde runt motorn utan problem till dess att oljetrycksmätaren vaknande, in med stoppen och motorn startade som om den varit i gång dagen innan. (Den har varit utan oljetråg under de två åren.)

Jag hade stenhårt räknat med att få köpa nya batterier. Allt annat funkade som vanligt på bilen


lbs85 (Small)r.JPG
lbs85 (Small)r.JPG (88.61 KiB) Visad 5654 gånger
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5615
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Rullar igen, nåja...

Inläggav Lasse Hsand » 11 jul 2011, 09:13

Är hytt bytet inplanerat före besöket hos SBP? Själv springer man mellan hötapparna vet inte vilken fot man ska stå på. Scanian står fortfarande med trasiglufthjälp till kopplingen (ska snart). Volvon går skulle man ha varit in och besat. Men just nu är det sanering på duett sidan vilket skulle visa sig vara en hel del göra :D . Mvh Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Rullar igen, nåja...

Inläggav Anders Ason » 11 jul 2011, 09:56

Ev. hyttbyte får bli nästa år. Ett riktigt bra vax till dess kanske? :D

Målar hus.

Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5615
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping


Återgå till Garaget

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster