Ibland blir det inte som man tänkt!

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Ibland blir det inte som man tänkt!

Inläggav joherl » 19 maj 2011, 18:22

Jag har länge tyckt att det är något skumt med motorn i "Stjärna", mitt Dodge WC projekt. I dag var jag ute och kollade lite till och gjorde en sökning på motornummret: Det är nog inte en Dodge WC motor utan en Fargo Power Wagon-spis som sitter i henne :?
Det är något jag haft på känn ett tag, men när jag gjorde en sökning på nätet visade det sig att motorer med serienummer som börjar på 137-x kommer från Power Wagon serien och inte från Dodge WC. Det förklarar nog det mesta av de märkligheter jag sett. Om inte annat så är det solklart varför det följde med en Fargo-förgasare.....
Nu har jag tappat sugen lite, då det inte är mycket originalbitar kvar på bilen.
Det komiska är att jag alltid gillat Tgb 1 1/2t DF, dvs ett Dodgechassie med Fargo-kaross. Nu har jag en FD :wink:
Allvarligt talat så behöver jag nog fundera lite över mitt projekt.....

Johan
joherl
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 29 jan 2009, 20:59

Re: Ibland blir det inte som man tänkt!

Inläggav Anders Ason » 19 maj 2011, 19:06

Ge inte upp, bilmodellen var ju ändå med och vann ett världskrig!
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5616
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Ibland blir det inte som man tänkt!

Inläggav joherl » 20 maj 2011, 08:21

En liten tröst är ju att det är en tidig PowerWagon motor, den 5735:e byggda för att vara noggrann. Nu skulle man bara ha en PowerWagon att matcha till motorn....
Stjärna får nog bli en "Hillbilly"-bil istället för en KA-bil. Det är för få originalbitar kvar för att det ska vara idé att försöka originalrenovera henne. Det får bli en besiktningsrenovering med nödvändig rostlagning etc.

Johan
Frustrerad Dodgeägare
joherl
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 29 jan 2009, 20:59

Re: Ibland blir det inte som man tänkt!

Inläggav Böll » 20 maj 2011, 21:04

Thomas Terräng har en helt ok weapon carrier för 20000 om du söker nån mer original..den e alldeles för billig,trevlig bil..031-264848
Böll
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås


Återgå till Garaget

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster