En liten lastbil

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Re: En liten lastbil

Inläggav Stellan » 08 nov 2011, 00:42

Det går lite långsamt, men nu har den fått färg (den är tvåfärgad nu :P ) och varit på första besiktningen... med en två i protokollet för bromsarna för ojämn bromsverkan fram, annars inga anmärkningar alls. Så trummorna fram åker av nu under veckan, förmodligen är det någon kolv som inte vill spela med riktigt... sedan borde den gå igenom. :mrgreen:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: En liten lastbil

Inläggav gunnilse » 08 nov 2011, 07:53

Duetten byggdes med ojämn bromsverkan ibland drar den åt hö sen åt vä :D
Kolla att du har justerat beläggen rätt bak det brukar vara en kugge i spelet..
gunnilse
 

Re: En liten lastbil

Inläggav Stellan » 13 nov 2011, 00:48

Bak var beläggen helt ok, men vänster fram så satt backarna fel så att bromsverkan nästan helt uteblev på den sidan. Men nu är det uppåt och framåt när den gått genom ekluten hos var statliga kontrollmyndighet :D

Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: En liten lastbil

Inläggav Lasse Hsand » 13 nov 2011, 09:13

Använder du samma billyft som jag pallgafflar. Det fina med duetten är att man förstör ingenting ramen ligger lägst överallt. avgasystemet kan få ett litet märke. :?
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: En liten lastbil

Inläggav gunnilse » 13 nov 2011, 10:19

Jag skall se om jag har några rätt navkapslar till dig så får de inte se ut i det skicket :mrgreen:
gunnilse
 

Re: En liten lastbil

Inläggav Lasse Hsand » 13 nov 2011, 10:30

Skulle det fattas någon så kan jag nog hjälpa till. Men jag har lovat grejor förut och ej kommit till skott. Men om behovet fortfarande finns så lovar jag hjälp. Dörrarna är inom hus i värmen så nu ska det hända saker. Mvh Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: En liten lastbil

Inläggav Stellan » 13 nov 2011, 15:08

Att man blev avslöjad så lätt, jag kletade på lite antirost undertill när jag hade tillgång till en lyft :lol: Så nu är det dags för en inventering och se vad som ska ske härnäst. Navkapslar har jag nya Thomas, men har du ett smalt reservhjul hade det varit kanonfint :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: En liten lastbil

Inläggav gunnilse » 13 nov 2011, 20:41

Tur jag hade bara tre kapslar i lagret :shock:
Inga fälgar kvar skroten 1,60kr kilot kan hända de finns en puck om du har fälg jag får kolla i cont..
Träffade en som köpte min sist ägda duett han undrade hur jag fått in reservhjulet jag blev undrande av frågan men senare slog det mig att jag förstärkte infästningarna till draget med en svatsad balk å däcket låg innanför hmm :cry:
gunnilse
 

Re: En liten lastbil

Inläggav Stellan » 13 nov 2011, 21:03

Det är just fälgen som är det stora problemet, 140:s fälgar passar ju inte :( Däck är inga större problem, jag hos T.H. Pettersson och lade på fyra nya Toyo 165.15 tidigare så nu har jag däck för många år framåt :D

Inredningen får man ju ta efterhand som man hittar det man behöver, men bäddutrustningen som alla lastbilar ska ha är provad till full belåtenhet. Ett gasolkök och en liten kylväska, så kan man göra långturer som förr i världen :lol: 8) :mrgreen:
Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: En liten lastbil

Inläggav gunnilse » 13 nov 2011, 21:20

Ok skroten i Kållered har några pv å duttisar om de inte pressats i dagarna amazon passar likså..
gunnilse
 

Re: En liten lastbil

Inläggav Stellan » 13 nov 2011, 21:24

Då får nog Kållered ett besök i morgon, det känns alltid lite bättre att ha med en dunk (bensin) och ett reservhjul. :P

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: En liten lastbil

Inläggav Lasse Hsand » 14 nov 2011, 19:05

Ingen lastbil som passerar H-sand som kan ta en fälg till södern. Så donerar jag en till den fina renoveringen.
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: En liten lastbil

Inläggav Böll » 14 nov 2011, 20:47

De ligger en massa hjul i bussen här på gården,förre ägaren körde ju rally med Saab o Volvo 140 o Amazon,så den kan mkt väl finnas fälgar till din Duett eller 210,titta upp o rota,ta så mkt du vill för10 kr..(pruta går bra de med,hehe)
Böll
 
Inlägg: 654
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås

Re: En liten lastbil

Inläggav Åkarns Kalle » 15 nov 2011, 00:11

Ja men se där roligt att det går bra Stellan

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle
 
Inlägg: 820
Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
Ort: Gnarp

Re: En liten lastbil

Inläggav Stellan » 15 nov 2011, 00:21

Jag har väl varit lite lat med duetten i och med att jag har haft expressen, men nu rullar det på...frånsett fadäsen med bromsbackarna :roll: :P Nu är det som sagt finliret som tar vid, kolla efter reservjhul och lite lister som saknas. Men det är väldigt trevligt att åka omkring med den på stan, det är många som ler och vinkar så den kanske upplevs som en ganska snäll och rar bil :lol:

Släng på pannan Böll, så kanske du får oväntat besök frampå :P

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Garaget

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster