IH Loadstar återlivning

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav Lasse Hsand » 30 aug 2010, 20:18

Sånt där är alltid roligt att hitta. Kom just på en sak när jag ser tidningsnotisen. Här i Härnösand hände en ganska otäcksak våren -88. Som alla andra år så tippade man snö vid oljekajen ut på isen men det var väldigt mycke snö det året. Så till slut brast isen och fyra bilar som stog och fikade på tippen följde med i raset. En blev hängande med framhjulen kvar på kanten två åkte rakt ner hängande på ramen. Men en bil hamnade mitt i raskanten och chauffören hoppade för att rädda sig. Men hamnade på något sätt under bilen och klämde sig så svårt att han senare avled. Jag minns att tidningarna skrev mycket om detta .Vart vänder man sig för att få tag på dessa reportage. Min N86a gick vid den tiden på ständig körning åt komun och skulle gärna vilja hitta nåt klipp där den finns med. En av bilarna som åkte ned har jag för mig var en N86a. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav gunnilse » 30 aug 2010, 21:07

Enklast e nog att stövla in på tidningen eller kontoret på orten så får man nog hjälp med arkiven?
Jag sökte på nätet efter mer fakta men det var svårt å min borde ju finnas på åtskilliga bilder olyckor mm
Ren slump att jag fann denna notis förstod först inte det var min men efter lite läsning..
Då skall man bara försöka hitta igen polis amazonen så de kan återförenenas igen :mrgreen:
gunnilse
 

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav Lars-Gunnar » 31 aug 2010, 21:44

Norrlands Allehanda

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav Lars-Gunnar » 31 aug 2010, 21:48

gunnilse skrev:Bild

Detta var för fräckt hitta denna notis av en slump idag.
Där står hon helt ny å puttrar på tomgång :wink:



Den här artikeln bör flyttas till Tidningsartiklar och urklipp

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav Lasse Hsand » 31 aug 2010, 21:50

Bilderna som jag såg fanns i dåvarande Nya Norrland och Västernorrlands Allehanda. Men ingen av dom tidningarna finns kvar idag. Nya Norrland var väl samma som Dagbladet som ni har i Sundsvall Lars Gunnar.
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav Lars-Gunnar » 31 aug 2010, 22:17

Lasse Hsand skrev:Bilderna som jag såg fanns i dåvarande Nya Norrland och Västernorrlands Allehanda. Men ingen av dom tidningarna finns kvar idag. Nya Norrland var väl samma som Dagbladet som ni har i Sundsvall Lars Gunnar.


Då får du gå till Biblioteket för de kanske har digitaliserat det i Nya Norrland eller Västernorrlands Allehanda. Vad läser ni för tidning i Härnösand nu då Lasse?

Lars-Gunnar :D
Lars-Gunnar
 

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav gunnilse » 06 jan 2012, 20:56

Var sånt härligt väder idag efter flera veckors regn så tänkte ge staren lite asfalt under hjulen å motionera bromsarna lite smått..
Hon fick lite ny soppa å en stänkare i halsen starta på de men tvärdog förmodligen ville hon stå å vila i solen men nu hade husse bestämt en åktur.
Sonika hade ett litet djur knaprat i sig lite slang så de sög luft men efter byte av den bar det av det blev faktiskt även premiär av lite värme i hytten så det blev en riktigt trevlig åktur,, bara v8 ljudet..
gunnilse
 

Föregående

Återgå till Garaget

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster