Närmar sig en besiktning nu

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Närmar sig en besiktning nu

Inläggav Jörgen-N86 » 23 jul 2009, 12:31

Nu ska jag nog våga mig på en besiktning snart :P http://www.pixbox.se/pic_show_id28395760.html
Jörgen-N86
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 17 okt 2008, 14:42
Ort: Älvkarleby i norduppland

Re: Närmar sig en besiktning nu

Inläggav Klas Pettersson » 23 jul 2009, 17:12

Den ser fin ut ,jag får nog åka och titta på den någon dag.
Jag bor ju bara en mil från dig.

MVH Klas
Användarvisningsbild
Klas Pettersson
 
Inlägg: 478
Blev medlem: 26 mar 2007, 21:27
Ort: Norra Uppland

Re: Närmar sig en besiktning nu

Inläggav Per Thomson » 24 jul 2009, 18:05

Oj vilket fint jobb :!: :)

Lite mager släpvagnskoppling bara och det hade även jag (militärkrok).
Jag monterade en VBG200 och reg.besiktigade. Då krävdes ett en särskild dispens och diverse intyg så det var inte helt lätt. Dessutom gäller dispensen enbart för en viss förutbestämd släpvagn.

Hur många timmar har det tagit?
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Närmar sig en besiktning nu

Inläggav Jörgen-N86 » 26 jul 2009, 09:29

Timmarna har jag inte räknat men den är rustad till bra bruksskick som sagt, ni såg kanske hur den var från början ? den ser lite bättre ut nu tycker jag iaf , nyfiken är jag på ett försäljningsvärde på en bil då i min N86's skick om den var ute på nätet ? själv har jag ingen aning vad värde är på dom ...
Kran (Foco 250zx) ska jag plocka av efter besiktningen och packa om , den läcker i sviveln om man svänger med "fullt tryck"
sen så sammlas det olja i lyftstativet" så när man lyfter kran så kommer det olja ut där uppe, men har man tömmt det en gång så går det att lyfta & köra utan problem, men olja är dyrt och olja på backen är inte så bra -så nya packningar ska dit..
Jörgen-N86
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 17 okt 2008, 14:42
Ort: Älvkarleby i norduppland

Re: Närmar sig en besiktning nu

Inläggav Jörgen-N86 » 30 jul 2009, 09:11

Jörgen-N86 skrev:Nu ska jag nog våga mig på en besiktning snart :P http://www.pixbox.se/pic_show_id28395760.html


Nu idag så är den nybesiktad med 1st 2'a = Styrning,kärv ( ingen återgång ) är väl något med servon, ska byta olja + filter som inte är bytt sen 80talet så får vi se :( om inte ni har någon ide?
Jörgen-N86
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 17 okt 2008, 14:42
Ort: Älvkarleby i norduppland


Återgå till Garaget

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster