Lite L50S fixande

En polare trillade av pin' før ett tag se'n & hans grabb fick då ta øver en hoper fordon varav några hade parkerats hos en annan polare som nu e rejält till åren & hans barn har fått tillsägelse av kommunen att ta bort allt...
Men den icke-så-unga polarn som haft hand om de hela har lyckats bränna kopplingen på en 6-hjulsdriven krigsVolvo & Scania L50'an vi skulle hämta; man lägger i växeln & släpper upp kopplingen & inget alls händer, man kan lägga i växel utan att trampa ner kopplingen.
L50'an har flak i reg-beviset men se'n en hoper år så sitter de vändskiva på'n + att den står me trailer kopplad:
Så de 1:a jag tog mej till va ju å fråga här om de finns nå' flak & Reid svarade att de finns de ju, en polare som har ett ren-obj.
Så då tog vi nya batterier & startade Scanian igår, den har stått stilla me nervevade rutor i 7 år, men slog igång som ny & inte den minsta røk ur avgasrøret! Snacka om att en motor går som en drømm...
De snackades om att gubben hade sabbat växellådan & visst; spaken va helt vinglig, inte alls som när jag rattade den før 12 år se'n, då va den supertajt, nu kan man snurra runt den runt sin egen axel men de går ändå å få i växlarna. Drog till muttern så den sitter liiite bättre men snurrar fortfarande "om man vill".
Nåja; kopplingspedalen la sej platt på mattan... Under & kolla; muttern på tryckstången utskruvad! Jaha ja, 21'ans nyckel så skruvades den in = pedalen uppe!
Startar, trampar ner kopplingen, i me växeln, upp me kopplingen = absolut inte nå't alls händer!
Så då ringer vi Reid's polare & yep; han har en frisk! Så idag va vi & inhandlade den komplett me tryckplatta & urtrampningslager & glodde på flaket & imårn blir de till å ta ner lådan på Scanian. (hoppas den førvandlas till aluminiumlåda under natten)
Men den icke-så-unga polarn som haft hand om de hela har lyckats bränna kopplingen på en 6-hjulsdriven krigsVolvo & Scania L50'an vi skulle hämta; man lägger i växeln & släpper upp kopplingen & inget alls händer, man kan lägga i växel utan att trampa ner kopplingen.
L50'an har flak i reg-beviset men se'n en hoper år så sitter de vändskiva på'n + att den står me trailer kopplad:
Så de 1:a jag tog mej till va ju å fråga här om de finns nå' flak & Reid svarade att de finns de ju, en polare som har ett ren-obj.
Så då tog vi nya batterier & startade Scanian igår, den har stått stilla me nervevade rutor i 7 år, men slog igång som ny & inte den minsta røk ur avgasrøret! Snacka om att en motor går som en drømm...
De snackades om att gubben hade sabbat växellådan & visst; spaken va helt vinglig, inte alls som när jag rattade den før 12 år se'n, då va den supertajt, nu kan man snurra runt den runt sin egen axel men de går ändå å få i växlarna. Drog till muttern så den sitter liiite bättre men snurrar fortfarande "om man vill".
Nåja; kopplingspedalen la sej platt på mattan... Under & kolla; muttern på tryckstången utskruvad! Jaha ja, 21'ans nyckel så skruvades den in = pedalen uppe!
Startar, trampar ner kopplingen, i me växeln, upp me kopplingen = absolut inte nå't alls händer!
Så då ringer vi Reid's polare & yep; han har en frisk! Så idag va vi & inhandlade den komplett me tryckplatta & urtrampningslager & glodde på flaket & imårn blir de till å ta ner lådan på Scanian. (hoppas den førvandlas till aluminiumlåda under natten)