En liten uppdatering vad gäller renoveringen...
Varit en period då mycket annat behövts göras så har gått lite trögt. Men när tid funnits så har jag förbrukat den på att konstruera verktyg och testa mig fram till hur jag skulle kröka metalltrådarna för att skapa själva metalldelen av dynorna. Den som håller fjädrarna. Vad den nu kan heta.
Men igår så kom jag igång med produktionen rätt bra efter allt testande och det känna som att det nog kommer bli riktigt bra det här. Blir som originalet mer eller mindre. En del lärdomar gör man ju såhär i början. Som att det gäller att vara försiktig så man inte deformerar ytterringen. På denna undre spelar det ju inte så stor roll eftersom den ska spikas mot träramen men den översta måste ju se rak ut eftersom dynan kommer följa dess form. Så kommer ge noggrann akt på att ramen håller sin form då jag gör den.
Har allting hemma nu i alla fall vad gäller tillverkningen. Som tyg, juteväv och stoppning mm. Så det är bara att jobba på. Men ska vara så många metalltrådar kors och tvärs så kommer ta en sautans tid...

- 20221128_063441.jpg (273.41 KiB) Visad 5694 gånger

- 20221128_063451.jpg (332.76 KiB) Visad 5694 gånger