Noxcania skrev:G:a blaskor e alltid najs att hitta, kom å tänka på min pappa som brukade lyfta baxätet (jorå, så stavas de visst!) på bilar på skroten när han ändå va där, han hittade pengar & klockor, mest i jänkare...
Klart det stavas så!

Han var smart din far!
Anders Ason skrev:I ditt värmeelement kan du väl väja med spjällen full värme eller full defroster?
Ja, egentligen så är de ju konstruerade så men på min är spjällen bortplockade. Så nä, kan inte styra det.
Anders Ason skrev: Har ju åkt långtrad på vintern också som liten grabb där det fanns just ett liknade element. Vad jag minns var de inte så våldsamt effektivt.
Det kändes som en bastu därinne i hytten efter en stund med fläkten på max. Så vad gäller värmen i hytten så funkar den fint, frågan är hur bra defrosterbiten kommer funka. Speciellt med tanke på att jag inte kan styra flödet.
Anders Ason skrev:Ett typiskt kylarskydd som då var väldigt vanligt på vintern skulle passa in och då ser du ju också om det är sommar eller vinter 
Ja, de där har jag undrat över? Bilen har ju kylargardin, varför hade man även ett yttre kylarskydd?
Anders Ason skrev:Och visst ska du väl ha rödsprit i kylsystemet? Annat är ju otänkbart.

Har visserligen termostat som är anpassad för rödsprit men nä, där har vi ett avsteg ifrån original.
Anders Ason skrev:Imponerande elektroniksortiment du har!
Har några kartonger med komponenter och annat ifrån en tid i ungdomen då jag var väldigt intresserad av sådant. Ibland är jag där och rotar i dem.

Men det var nog mest tur i detta fallet. Den typen av motstånd har jag inte mycket av.