Jo, det blåste inte så farligt just då men senare på eftermiddagen fick vi det här med full kraft också.

Moderator: Anders Ason
Stenhuggarn skrev:Tack! Får även tacka för den informationen om strykning vid minusgrader, Johan! Det tar jag till mig. Då ska jag allt ge mig på flaket så fort jag är färdig med lackning av tanken mm. Det gör inget om det tar tid vid torkning. Får väl låta regnområdet som just blåst in passera först bara. Ser dock ut att hålla på större delen av veckan. Hahaha, naturligtvis...
ankarback skrev:Kolla bara först så det inte är balsamterpentin i "smörjan". I så fall ska man inte värma den för det kan ta eld redan vid 50 grader.
Noxcania skrev:Ja att parkera før väder e knepigt hos oss åxå, 2 bilar i ladan, en ute, en i carporten & en i alldelesførlilla carporten...
Stenhuggarn skrev:ankarback skrev:...Kolla bara först så det inte är balsamterpentin i "smörjan". I så fall ska man inte värma den för det kan ta eld redan vid 50 grader.
Jo, balsamterpentin är det ju i. Men tänkte stryka det mitt på dagen då det är skapligt varmt. Det borde räcka tycker man.Noxcania skrev:Ja att parkera før väder e knepigt hos oss åxå, 2 bilar i ladan, en ute, en i carporten & en i alldelesførlilla carporten...
Ja, den sticker ju ut ändan lite.Men en härlig bild, blir ett fint julkort till jul...
Vi är snart där igen!
Ikväll har jag åtgärdat bakläxan i alla fall. Ska bli spännande att se om bränsletanken blev så tät som jag hoppats.
Stenhuggarn skrev:Tackar! Jo det blir plåt och den har vanliga vinkeljärn påsvetsade. Utom i bakkant då, där är det lite grövre kant.
Ska jag ge mig på en grov lista så är detta typ vad som kvarstår.
* Flakplåt (Renovering och påläggning)
* Lämmar
* Nitning av framstam
* Renovering av tippkolvar
* Renovering av hydraulpump
* Montering av tippkolvar mm.
* Montering av fotsteg och plåt.
* Montering av körriktningsvisare
* Innertak
* Tillverkning av dynor
* Tillverkning av lucka i golvet kring växelspaken mm.
* Klä innerväggar och golv med masonit.
* Fixa dörrarnas insida med lite nya lister, masonit och nedre plåt.
* Renovera fälgar
* Nya däck
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster