Ja, det är väldigt intressant att kopiera detta mycket genomtänkta bygge. De kunde det här med trä på den tiden. Tar man det bara lugnt och är noggrann så är detta arbetet både spännande och avkopplande.
Ja, har funderat på att stryka den med roslagsmahogny.

Det borde ju vara ett bra val.
Besök tål både jag och bilen...

Men inte lika säker på att jag hinner klart till sommaren som jag varit tidigare. De flesta momenten tar ju sådan tid...

Svårt att forcera också när det är grejer man inte gör varje dag. Allt ska ske på fritiden också. Men jag ska verkligen göra ett gott försök på det.

Tillägg...
De delar av hyttens golv som är slitageytor, dvs nedanför och runt om sätena, har varit täckta av en masonitskiva. Det sitter metall-lister längs med den främre luckan vid växellådan. Där sitter fortfarande kvar lite rester av masonitskivan på dessa lister. Antar att detta är original monterat. Det borde ju då även suttit metall-lister längs med golvet vid dörrarna. Vet inte om jag sett några sådana bland grejerna jag fick med bilen. Enda sättet jag kan vara säker på att det var så är om det finns något kvar av dem. Får kolla upp det.