Jag har bara monterat en sådan där universell blinkersspak på rattstången. Så nä, så fina grejer är det inte.
Idag höll jag på att rengöra hytt-plåten med lackrengöring. Ett av de absolut sista stegen innan lack. Primer mm är redan på plats så var den BM röda jag tänkte hinna få dit i morgon. Men nä, gudarna vill annorlunda...
När jag nästan var klar med rengöringen så märkte jag inte att plåten hade glidit lite på det bord som bakkanten av hytten stod på. Så vips drog det i golvet och kraften hamnade oturligt nog på hyttens svagaste punkter. Övre hörnet i dörrhålens bakkant. Så det blev små sprickor på bägge sidorna där. Hahaha! Vilken käftsmäll.
Så jag svor lite och satt en stund och tyckte synd om mig själv. Därefter var det bara att slipa plåtrent igen, borra hål i sprickornas slutpunkter och till sist löda igen samt lägga ytterligare en förstärkning längs med den utsatta kanten. Så nu är det inga svaga punkter där längre. Men var inte riktigt detta jag tänkt pyssla med idag.

Skall försöka hinna återställa ytorna kring reparationerna samt få dit ny primer mm innan helgen så jag möjligtvis kan få spruta BM röd på den då. Men det är gudarna som bestämmer det...