Hösten kom fortare än jag hoppats. Så min plan att jobba ute med den stora takplåten på åtvidabergshytten blev inte någon realistisk lösning. Fick därför försöka hitta en lösning på att jag inte hade något utrymme där jag fick in den. Lösningen fick bli att montera väck fönstret i den gäststuga som jag har som tillfällig lackeringsverkstad. Lyfta in plåten och tillfälligt skruva tillbaka det och fodren. Så nu får jag göra den helt klar därinne från blästring till lack. Svetsningen var jag klar med när jag lyfte in den.
Min blästringsutrustning har inte någon större avverkningsbredd så det momentet tar tid eftersom hela hyttaket är så pass rostangripet att blästring är enda vettiga alternativet. Har prövat olika tillvägagångssätt men blästringen lämnar det ju så metallrent och fint så det får ta den tid det kräver helt enkelt när resultatet blir så pass bra. Naturligtvis hade det bästa varit att leja bort blästringen men detta är ju en snålrenovering då jag inte har de ekonomiska musklerna för det helt enkelt. Resultatet kommer ju blir detsamma bara lite högre tidsinsats och flera gruskorn i ögonen...

Nästan löjligt hur de letar sig förbi skydden.

Tar mig en tur ibland med Volvo chassiet och det tänder flitens-låga varje gång. Rasans kul att köra den. Även utan hytt. Men längtar efter att få den färdig. Men en sak i taget så ska man väl komma dit en dag. Förhoppningsvis innan sommaren. Har i alla fall det som mål. Livet får bestämma.