Tack för de fina bilderna Kjell, alltid massa intressanta detaljer att studera.
Träet i hytten är i så pass gott skick på de flesta ställen att jag vill behålla så mycket som det bara går. Vill ju ha kvar atmosfären i den där gamla hytten. Bygger jag nytt från grunden så blir det ju inte den där gamla härligt slita känslan i det.
Men, som exempel så släpper, i några av dörrarnas hörn, nubben som den inre plåten längs med kanterna är spikade med. Den som ytterplåten är vikt över. Det borde ju vara knepigt att vika upp plåten igen. Hytten har ju fått fusklagningar där man dragit skruv utifrån för att dra fast plåten mot stommen. Det måste ju bort för den lyxen har ju inte jag i min renovering.
Men jag har ju naturligtvis funderat fram sätt att fixa det utan att vika upp plåten. Men jag återkommer alltid till att jag egentligen vill just det. Vika upp den. Någon om som har erfarenhet om detta som kan säga att jag absolut inte ska göra det eller tvärt om? Bästa hade ju varit om någon hittat ett bra arbetssätt för det...

Åtvidabergshytt är det. Ska ta fram lite bilder framöver.
Jag låter det hellre ta lite tid än gör något som stör mig senare. Men vill ju inte överdriva heller. Det ska ju fylla en funktion att göra på ett visst sätt.