Moderator: Anders Ason
Thomas Almèn skrev:Heja Per!. Hittar jag bara ett tak till mitt projekt, så ska jag lägga in nån bild.
Thomas Almèn skrev:För egen del har tjusningen med friskluftsgarage falnat. För många gånger har man varit tvungen att hålla till under bar himmel, för att lösa uppkomna problem. Förstörde för all framtid fingertopparna genom handpumpsproblem i 23 gradig kyla i Norge för 30 år sen. En nyårsafton med 41 grader kallt ställde jag p.g.a snällhet upp och eldade igång 2 Volvo som stod utan motorvärmare. Känns lite som jag fullgjort min värnplikt...Dock löser jag än idag,(om det går) akuta problem där jag står.Beror förmodligen på nåt kromosomfel.
Per Thomson skrev:Thomas Almèn skrev:Heja Per!. Hittar jag bara ett tak till mitt projekt, så ska jag lägga in nån bild.
På tal om tak - skulle demontera dragbalken igår - efter en timme fick jag ge upp då det tilltagande regnet gjorde att jag hade blivit blöt ända in till kalsongerna![]()
Berättade det för Anders A som och fick till svar att han använde ett trädgårdsparasoll vid arbete under sådan väderlek
Per Thomson skrev:Thomas Almèn skrev:Heja Per!. Hittar jag bara ett tak till mitt projekt, så ska jag lägga in nån bild.
På tal om tak - skulle demontera dragbalken igår - efter en timme fick jag ge upp då det tilltagande regnet gjorde att jag hade blivit blöt ända in till kalsongerna![]()
Berättade det för Anders A som och fick till svar att han använde ett trädgårdsparasoll vid arbete under sådan väderlek
Per Thomson skrev:Jaha, då var alla fästanordningar för hytt mot torped och ram eliminerade, nu gäller det att inte köra för fort i kurvorna![]()
Vid koll med blästringsfirman igår så hade dom fått in en pjäs på över 30 meters längd och vikt på 30 ton så de hade inte tid med några futtiga leksaker på någon vecka![]()
Då hinner jag kanske få ett råd när det gäller att lyfta av hytten: Måste handbromsspaken demonteras för att kunna lyfta av hytten![]()
Det är ju ett relativt stort hål i golvet. Jag frågade Pontus som normalt har svar på sådana frågor men på denna gick han bet ty det var ett näst intill obefintligt trägolv i hans hytt medan min hytt har stålgolv. Det handlar alltså om den klumpiga handbromsen med tryckluftsservo. Tacksam för ett råd
Thomas Almèn skrev:Kan vara helt ute på bärtur nu, men undrar om inte det ska lossas anslutningarna under hytten. Har för mig att jag sett avlyfta hytter från 76:or, och då har handbromsen suttit kvar i golvet. Undersök möjligheten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster