Moderator: Anders Ason
Stenhuggarn skrev:Har grejat i kylan om kvällarna och nu är pumpen tillbaka på plats igen.
Testade den inte för jag var så frusen då jag klar. Så får bli i morgon. Men funderade över ifall man behöver lufta vid pumpen så att oljan rinner ner i den innan man startar eller om den snabbt suger till sig oljan ändå så det inte är något problem..?
Stenhuggarn skrev:Jag har en vajer som gör det jobbet men det funkar då bara vid tippning bakåt. Har inte tänkt tanken att man kan få ihop det så det även funkar vid sido-tipp. De var kluriga i Västervik tydligen.![]()
Har du något minne av hur den sinnrika konstruktionen var gjord?
Stenhuggarn skrev:Ja, det ska nog gå att få ihop. Dock fanns det en avrostad bit av den ursprungliga vajern kvar där jag fäste den nya så den funkade ursprungligen bara vid tippning bakåt men det kan ju ändå vara trevligt att få det att funka i alla riktningar.
Säljaren av snökedjorna hade andra annonser också. Hade nästan osannolik tur med att köparen av en annan vara bodde två mil från mitt. Så.nu har jag kedjorna hemma för 200:-. I morgon ska det monteras snökedjor…
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster