Moderator: Anders Ason
Stenhuggarn skrev:Lök på laxen...![]()
Bugar & bockar!
Har ju tittat mycket på gamla bilder på digitaltmuseum och kan ju inte annat än hålla med i det ni säger. Tror inte jag sett en bil med omålade lämmar. Mera än med hårt slitage.
Men skulle jag måla dem röda hade det blivit "för mycket" är jag rätt säker på. Den gråa från fälgarna möjligen då.
Men nää, ni får nog leva med den nageln i ögat...
Stenhuggarn skrev:Efter de massiva påhopp med grova köns- och okvädnings-ord vad gäller färgsättningen av mina lämmar så kastade jag mig ut efter jobbet för att försöka blidka den växande proteststormen.![]()
![]()
Nä, men skämt och åsido så passade jag på att stryka en omgång tjära till. Det har varit tanken hela tiden men onekligen fick tidigare inlägg mig att ta tag i det just idag.Dock hade det börjat skymma när jag var klar så vi får se i morgon hur det blev.
Nu handlade ju egentligen det om målning med lack men tänkte visa hur min färgsättnigs-tanke varit hela tiden. Efter dagens strykning så såg det nog ungefär ut som jag tänkt. Men kanske ljusnar när det torkar iofs.
Vill också säga att det är väldigt intressant att höra era ärliga åsikter som detta t.ex. med lämmarna. Så tveka inte att påpeka liknande grejer.
Anders Ason skrev:Ha, ha. Notera att vi stavar rätt med ä och inte med e som är något helt annat mera personligt!
Intressant! Man tänker ju att det kanske räcker med lite zinkvitt då eftersom tjäran bidrar med mörka toner..?Kjell T skrev:...med hjälp av zinkvitt och kimrök iblandat går det att få grått. Kanske värt att göra ett prov på någon bräda, som inte är på flaket.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster