Noxcania skrev:Ålrajt då, blir dock bara denna rakt framifrån
Hon gör sig bra framifrån Josephine. Gillar stuket på fronten. Blev bra med luderkanonen också! ...och som sagt, vilka uttryck man hade om saker förr...

Tackar för bilden! Tror folk överlevde!
Per Thomson skrev:En motsvarande lösning men något sentida, 1957 var Oves Viking försedd med enkla Fixlight, ni vet de med gummiarmar, Ove ordnade så de kunde blinka samtidigt.
Smart!

Renoveringen får vila ett tag nu. När man har en långranding renovering som min får man ta pauser då och då för att upprätthålla husfriden. Så nu får det bli lite trädgårdsprojekt. Det ska anläggas en kortare bit stenmur bland annat. Där kommer gammelbilen väl till pass. Behövde skravel till uppbottningen. Så det blev lastning med räv. Så sa man i alla fall härikring om denna typ av kärra. Antar att det var en utbredd benämning..? Oavsett så var det ju med spång på detta viset man lastade fraktekorna med storgatsten och byggnadssten. Så antar att man även lastade på bilar under min bils aktiva tid likadant då ingen lastkaj fanns att tillgå. Det måste jag naturligt anlägga en vad det lider.

- 20230504_180247.jpg (666.69 KiB) Visad 5759 gånger