Moderator: Anders Ason
Anders Ason skrev:Tack för svar, ska nog beställa en för i bland är man ju för klen! Just nu har säljföretaget en kampanj så priset är lägre an vad som angetts i inlägget.
johnny013 skrev:Åtragning med hjälp av momentförstärkare ska man alltid var försiktig med man känner inte hur stark man är man bör använda momentnyckel ch räkna ut vad momentet blir med momentförstärkare ,(ex om förstärkaren ökar momentet gånger 5 och man ska dra 20 Nm då ska momentnyckeln ställas in på 4Nm osv .vi använder momentförstärkare här i flygunderhållet men vi ska undvika att bruka vid montering om det går.)
Annars så verkar det vara en smidig och användbar grej.
Anders Ason skrev:Var och tittade på ett par busshjul i dag som passar på min bil (R12 x 22,5) men det blir nog inte lätt att lossa muttrarna ens med en momentomvandlare. (med tanke på ett tidigare skämtinlägg i den här tråden kanske man kan tro att jag letat upp en buss bara - men så var det inte då ägaren frågade om jag var intresserad av hjulen). Hur som helst sitter där skyddsringar över muttrarna och frågan är väl om verktyget går att använda utan att ta bort ringarna? Där grejorna ligger (rester av en Volvobuss) finns ingen el så mitt favoritverktyg, vinkelslipen fungerar inte.
Anders Ason skrev:Var och tittade på ett par busshjul i dag som passar på min bil (R12 x 22,5) men det blir nog inte lätt att lossa muttrarna ens med en momentomvandlare. (med tanke på ett tidigare skämtinlägg i den här tråden kanske man kan tro att jag letat upp en buss bara - men så var det inte då ägaren frågade om jag var intresserad av hjulen). Hur som helst sitter där skyddsringar över muttrarna och frågan är väl om verktyget går att använda utan att ta bort ringarna? Där grejorna ligger (rester av en Volvobuss) finns ingen el så mitt favoritverktyg, vinkelslipen fungerar inte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst