Sida 2 av 2

Re: GLC

InläggPostat: 29 dec 2014, 23:42
av Lars-Gunnar
Tycker att dessa F och FB86 och N samt NB 86 ser trevliga ut. Volvo var mer mångfacetterad förr med större utbud. Idag är det FH och FM och alla ser ju ut att vara stöpta i samma form. Som grusbilar hade ju N86:an sina fördelar då de lastade mer än föregångaren 85.

Med vänlig hälsning. Lars-Gunnar

Re: GLC

InläggPostat: 30 dec 2014, 00:02
av Reid Hulting
Föregångaren var väl L485, Vikingen. De lastade t.o.m. mer än N88:an.

Reid.

Re: GLC

InläggPostat: 30 dec 2014, 00:54
av Åkarns Kalle
Som gamle virkesmätarn sa: det finns tre olika sätta att lasta en lastbil
1. hur mycket man FÅR lasta.
2. hur mycket man KAN lasta.
3. hur mycket DOM lastar

/Kalle

Re: GLC

InläggPostat: 30 dec 2014, 11:55
av Per Thomson
Reid Hulting skrev:Föregångaren var väl L485, Vikingen. De lastade t.o.m. mer än N88:an.

Reid.


Återknyter detta till Kalles lastalternativ 3: Hur mycket DOM lastar :wink:

När man generad kör upp på vågen förstår man att en låg tjänstevikt hade inneburit lite mindre böter, å andra sidan hade "grejorna" inte hållt lika länge :mrgreen:

Re: GLC

InläggPostat: 30 dec 2014, 17:19
av mats-oh
Hehe ja lasset ser ordentligt ut puh :D
Älskar avgaspiporna bakom hytten också.
Grym bil!!
Mats

Re: GLC

InläggPostat: 30 dec 2014, 17:35
av mats-oh
Dessutom upphottat med plastgrill.
Det fanns väl inget litet släpvagnsdrag....eller? :roll:
Mats

F86 inutigrå.jpg
F86 inutigrå.jpg (124.58 KiB) Visad 13769 gånger

FB86 grus.jpg
FB86 grus.jpg (37.77 KiB) Visad 13769 gånger

FB86 jobsons.jpg
FB86 jobsons.jpg (166.74 KiB) Visad 13769 gånger