ASG trucks nearby Mariestad

Här diskuterar vi Åkerier, Transportförmedlingsföretag och även Industriföretag som har betydande egen transportverksamhet.

Moderator: Anders Ason

ASG trucks nearby Mariestad

Inläggav PKMontfrooij » 18 okt 2011, 08:40

I hope I am posting in the right 'thread', but otherwise, let me know.

In 1994 my family went on a holiday to Sweden and here we made a stop on a gas station (Shell) on the E20 nearby Mariestad. This used to be the place where ASG drivers would change trucks (the ones coming from the north would change trucks with the ones coming from the south).
Therefor this was a very busy place and ideal for my dad (who is an ASG enthousiast) to watch (and film) the passing trucks.
We recently discovered some old tapes (VHS, not too good quality), that might be interesting for this forum.

http://www.youtube.com/watch?v=wypyY58Vs5Q Here you find a compilation of the images shot there. Lots of Volvo, Scania, blue and yellow and a lot of truck noise.

The second part of the 'movie' is situated at the Svelast / ASG terminal in Skövde. It probably was on a sunday because there is no activity what so ever. But still nice to see these shots are still there.

Please let me know if these images are anything for this forum.

Thanks in advance (tack på förhand)

Montfrooij
PKMontfrooij
 

Re: ASG trucks nearby Mariestad

Inläggav Thomas Almen » 18 okt 2011, 18:22

The station you visited are named Hassslerör, and have been a waterhole for truckers for about 50 years. When I was young(er), I drove from Northern Sweden to Skåne in the south. It almost felt like home when, on the return, one came to "Hassle". It was only about 400 miles home.... In the late seventies, the line of trucks waiting for a fillup, was some 100 meters on E 20....
Thomas Almen
 

Re: ASG trucks nearby Mariestad

Inläggav Per Thomson » 18 okt 2011, 22:17

Thanks a lot Montfrooij!
Very interesting :D
I visited that stop many times alredy at end of the 60:th. After unloading loads in Gothenburg comming from Germany or Holland it was a good place to rest a couple of hours before the remaining part of the trip back home. That type of trips took about 5 or six days.

Some of the trucks at your film from the 90:th are built after the new weight regulation permitting 60 tons gross (trailers with 4 axels behind a three axle truck). Those trailers with just a tree axles are from earlier time with just 51,4 ton max weight. For international transports we could not have this big vehicles, just 38 tons and 15/18 meter length.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: ASG trucks nearby Mariestad

Inläggav Lars-Gunnar » 19 okt 2011, 00:40

Thanks for charing.

Interesting how many Vilvo F12 and perhaps F16 it was there. Not every day ve have the honour se such a video.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: ASG trucks nearby Mariestad

Inläggav Skandinaven » 20 okt 2011, 08:48

Hvorfor filmede vi inte något mera själv, da vi kjörde lastbil på 70 & 80 talet ?
Första gången jag ser en ASG bulkbil.

Hälsn. Skandinaven
Skandinaven
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: 05 okt 2010, 12:16
Ort: Danmark

Re: ASG trucks nearby Mariestad

Inläggav Lars-Gunnar » 20 okt 2011, 23:12

Ja, jag frågar mig samma sak själv. Jag föddes 1949 och växte upp och mina föräldrar visade mid så småningom deras lådkamera för 8 korts rulle och som man hade i midjehöjd för att knäppa kort. Jag skulle ha önskat mig en kamera i julklapp men jag tänkte på hur dyrt det skulle bli för mina föräldrar. Jag var inte bortskämd. Vad jag fick var en Monark cykel med limpa och den var viktigare än en kamera. Jag bodde på landet där affären låg kilometern bort liksom kiosken där jag köpte Fantomen,

Men en sak besparade jag mina föräldrar och det var en moped som kostade 2,000 kr åtminstone. Jag ville ingenn ha men varför sa jag inte att jag ville ha en Konica eller Pentax istället. Säkert hade jag fått en fibn kamera för 1000-lappen.

Kameralös kan man säga att mitt intresse inte stimulerades då mina föräldrar inte var värst flitiga att fota alla gånge och alldrig frågade de om jag önskade en kamera eller cykel. Det var som om man själv måste äska en kamera och det kom man sig inte för då man inte ville ligga dem till last.

Nu har jag i allafall en digitalkamera med då är det så dags. Om jag hade velat fotografera de lastbilar min far körde så hade det varit rent slöseri. En lastbil? Nej vi tar kort på vår fisketur!

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 


Återgå till Åkerihistoria

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster