Ja, Carlberg öl skal der jo til

Här diskuterar vi Åkerier, Transportförmedlingsföretag och även Industriföretag som har betydande egen transportverksamhet.

Moderator: Anders Ason

Ja, Carlberg öl skal der jo til

Inläggav Skandinaven » 01 dec 2010, 13:54

På denna tiden distribuerades alt öl jo i träkassar och transporten från Carlsberg i Kjöbenhamn til Jylland, gick med togvagnar och då kunna depotbilarna omlasta från togvagnen.
SigurdHansenFredericiaDepot.jpg
SigurdHansenFredericiaDepot.jpg (88.23 KiB) Visad 6852 gånger
Skandinaven
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: 05 okt 2010, 12:16
Ort: Danmark

Re: Ja, Carlberg öl skal der jo til

Inläggav årgang1963 » 01 aug 2012, 18:27

Hej
Har du billeder af Skandinavisk Fjerntransport med Carslberg-tankvogne?
Jeg har fundet en del billeder af Tuborg-tankvogne kørt af Frederiksværk Godstransport eller Jens Werner Nielsen, men ingen med Carlsberg-tankvogne, som jeg mener det var Fjernstransporten, der kørte.
Mange tak for de mange meget, meget fine billeder.
i31236136._szw440h440_[1].jpg
Mercedes fra Frederiksværk Godstransport med 25000 liter Tuborg-tank.
i31236136._szw440h440_[1].jpg (30.22 KiB) Visad 6424 gånger
årgang1963
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 31 jul 2012, 17:01

Re: Ja, Carlberg öl skal der jo til

Inläggav Skandinaven » 08 aug 2012, 13:59

Skandinavisk Fjerntransport kørte både med Carlsberg & Tuborg tankvogne, men på et tidspunkt sidst i 70érne, gik bryggerrierne væk fra at skrive reklamer på deres øltanke,- der forblev de bare hvide.
Skandinaven
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: 05 okt 2010, 12:16
Ort: Danmark

Re: Ja, Carlberg öl skal der jo til

Inläggav årgang1963 » 13 aug 2012, 16:08

Hej og tak for svaret.
Det jeg savner meget, er bare et billed af en af Carlsberg-tankvognene. Altså med det grønne Carlsberg på tanken. Og jeg har jo luret at du har så mange billeder, så måske du også har et med sådan en? :D
Jeg kørte med min far fra 1970 i Tuborg-tankvogne fra Frederiksværk Godstransport. Og en gang i den sidste halvdel af 70'erne blev tankene ganske rigtigt helt hvide, da de i Danmark var begyndt at hente øl på både Tuborg og Carlsberg, men kørte til bryggerier i Tyskland og Belgien, som var konkurrenter.
Jeg kan huske, at vi kom med Carlsberg-øl i en af Tuborg-tankvognene til et bryggeri i Belgien, som tappede og distribuerede for Carlsberg. De var ikke så tilfredse med at have en Tuborgvogn holdende. Og det kan man jo nok forstå, da Tuborg og Carlsberg på det tidspunkt var hårde konkurrenter i Belgien, selvom de i Danmark var blevet til "De Forenede Bryggerier A/S".
Og det var i den periode, hvor alle tankvognene så mistede reklamerne og blev helt hvide. Det gav jo større fleksibilitet, at de alle kunne køre til de forskellige bryggerierne i udlandet. Åh synd og skam. De var så flotte. Men det synes alle drenge nok deres fars lastbil er. :)
Bilagor
Fr.v+ªrk Godstransport (67)[1].jpg
To Mercedes'er fra Frederiksværk Godstransport, nu med overmalet hvide tanke og uden "Tuborg-hatte".
Fr.v+ªrk Godstransport (67)[1].jpg (110.5 KiB) Visad 6234 gånger
årgang1963
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 31 jul 2012, 17:01


Återgå till Åkerihistoria

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster