Åkeri

Här diskuterar vi Åkerier, Transportförmedlingsföretag och även Industriföretag som har betydande egen transportverksamhet.

Moderator: Anders Ason

Åkeri

Inläggav ronnie-truck » 20 mar 2010, 14:28

Hej,min pappa körde för Severinsons i Trollhättan på tidigt 60 tal,någon som vet något om detta åkeri.Har några bilder på bilarna på (ronnie-truck.rular.se) tack mvh Ronnie.
ronnie-truck
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 mar 2010, 19:13

Re: Åkeri

Inläggav Thomas Almen » 20 mar 2010, 18:04

Åkeriet har jag tyvärr ingen info. om, men det var många intressanta bilder på sidan din. Nostalgisidorna var inte dumma.
Thomas Almen
 

Re: Åkeri

Inläggav Stellan » 20 mar 2010, 22:29

Jag har för mig att åkeriet fanns kvar i alla fall den första halvan av -70 talet, men sedan vet jag faktiskt inte hur det gick för dem. Det skulle vara kul att få reda på lite mer om både det åkeriet och även andra entrepenadåkerier från trakten, för oftast är det ju de större fjärrbilarna man vet något om. Roy i "Macken" hade ju en keps med reklam för Severinson, så de är ju kända från TV också :wink:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Åkeri

Inläggav Bo Norvinge » 04 apr 2010, 20:26

Det finns idag en Christer Severinsson (med två s) som har liftdumperbil ansluten till Centralen (f.d T-last, Trollhättans Lastbilscentral).
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Åkeri

Inläggav ronnie-truck » 15 dec 2010, 23:19

Thomas Almèn skrev:Åkeriet har jag tyvärr ingen info. om, men det var många intressanta bilder på sidan din. Nostalgisidorna var inte dumma.

Tack,välkommen åter,får luska vidare
ronnie-truck
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 mar 2010, 19:13

Re: Åkeri

Inläggav ronnie-truck » 15 dec 2010, 23:22

Bo Norvinge skrev:Det finns idag en Christer Severinsson (med två s) som har liftdumperbil ansluten till Centralen (f.d T-last, Trollhättans Lastbilscentral).

Okej tack.Har för mig att dom kursade tidigt men är ej säker..
ronnie-truck
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 mar 2010, 19:13

Re: Åkeri

Inläggav ronnie-truck » 15 dec 2010, 23:24

Thomas Almèn skrev:Åkeriet har jag tyvärr ingen info. om, men det var många intressanta bilder på sidan din. Nostalgisidorna var inte dumma.

Tack,välkommen åter..
ronnie-truck
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 mar 2010, 19:13

Re: Åkeri

Inläggav ronnie-truck » 15 dec 2010, 23:29

Stellan skrev:Jag har för mig att åkeriet fanns kvar i alla fall den första halvan av -70 talet, men sedan vet jag faktiskt inte hur det gick för dem. Det skulle vara kul att få reda på lite mer om både det åkeriet och även andra entrepenadåkerier från trakten, för oftast är det ju de större fjärrbilarna man vet något om. Roy i "Macken" hade ju en keps med reklam för Severinson, så de är ju kända från TV också :wink:

/Stellan

Det med kepsen har jag missat,har annars ett svagt minne att dom gick i konkurs.Tack för visat intresse..Mvh Ronnie
ronnie-truck
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 mar 2010, 19:13


Återgå till Åkerihistoria

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster