MTAB och LBC Västervik-Gamleby

Här diskuterar vi Åkerier, Transportförmedlingsföretag och även Industriföretag som har betydande egen transportverksamhet.

Moderator: Anders Ason

MTAB och LBC Västervik-Gamleby

Inläggav Christian Ljunggren » 28 mar 2009, 02:18

Hej!

Är det någon som har bilder från lastbilsbilder från Maskin & Transport AB, Edsbruk och/eller LBC Västervik-Gamleby?
Tacksam för alla eventuella svar.

Mvh

Christian
Christian Ljunggren
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 maj 2007, 17:49
Ort: Åsarna

Re: MTAB och LBC Västervik-Gamleby

Inläggav Anders Ason » 29 mar 2009, 12:05

Christian Ljunggren skrev:Hej!

Är det någon som har bilder från lastbilsbilder från Maskin & Transport AB, Edsbruk och/eller LBC Västervik-Gamleby?
Tacksam för alla eventuella svar.

Mvh

Christian


    Farsan som kallades BA (lever tyvärr inte) var med i styrelsen för denna LBC i många år och själv körde jag för både farsan o LBC ett tag (för mycket länge sedan). Vid en tidigare koll med min mor om vilka åkare som var med vid den tiden så verkar ingen vara vid liv idag. Ska kolla i föräldrahemmet (Västervik) vid tillfälle om där finns något, dessvärre var nog intresset för bilder inte särskilt stort. Som kuriosa har jag den för den tiden aktuella lådkameran kvar och där satt en exponerad rulle i. Gick tyvärr inte att få fram några bilder dock.

    Lite nyfiken bara, har själv för avsikt att kolla lite närmare på LBC verksamhet från den tiden det begav sig (kanske hitta åkarnas arvingar för bilder e t c). Har du kopplingar till trakten?
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5610
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: MTAB och LBC Västervik-Gamleby

Inläggav Christian Ljunggren » 01 apr 2009, 10:42

Anders Ason skrev:
Christian Ljunggren skrev:Hej!

Är det någon som har bilder från lastbilsbilder från Maskin & Transport AB, Edsbruk och/eller LBC Västervik-Gamleby?
Tacksam för alla eventuella svar.

Mvh

Christian


    Farsan som kallades BA (lever tyvärr inte) var med i styrelsen för denna LBC i många år och själv körde jag för både farsan o LBC ett tag (för mycket länge sedan). Vid en tidigare koll med min mor om vilka åkare som var med vid den tiden så verkar ingen vara vid liv idag. Ska kolla i föräldrahemmet (Västervik) vid tillfälle om där finns något, dessvärre var nog intresset för bilder inte särskilt stort. Som kuriosa har jag den för den tiden aktuella lådkameran kvar och där satt en exponerad rulle i. Gick tyvärr inte att få fram några bilder dock.

    Lite nyfiken bara, har själv för avsikt att kolla lite närmare på LBC verksamhet från den tiden det begav sig (kanske hitta åkarnas arvingar för bilder e t c). Har du kopplingar till trakten?




Hejsan!

Jodå, härstammar från Gamleby, samt bodde även i Överum som mindre.
När min mor och far byggde sin villa i Gamleby, så förekom ju ett antal bilar från dessa bolag där och det var 1973.
Själv åkte jag även med några av dem ibland i 10-12 års åldern.

Mvh

Christian
Christian Ljunggren
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 maj 2007, 17:49
Ort: Åsarna

Re: MTAB och LBC Västervik-Gamleby

Inläggav Anders Ason » 01 apr 2009, 12:40

Hejsan!

Jodå, härstammar från Gamleby, samt bodde även i Överum som mindre.
När min mor och far byggde sin villa i Gamleby, så förekom ju ett antal bilar från dessa bolag där och det var 1973.
Själv åkte jag även med några av dem ibland i 10-12 års åldern.

Mvh

Christian


    Då har du nog stött på min numera avlidne kusin, åkaren "Henta" som hela tiden körde Bedford. Han hade även Shellmacken under ett antal år.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5610
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: MTAB och LBC Västervik-Gamleby

Inläggav Christian Ljunggren » 03 apr 2009, 22:50

Anders Ason skrev:
Hejsan!

Jodå, härstammar från Gamleby, samt bodde även i Överum som mindre.
När min mor och far byggde sin villa i Gamleby, så förekom ju ett antal bilar från dessa bolag där och det var 1973.
Själv åkte jag även med några av dem ibland i 10-12 års åldern.

Mvh

Christian


    Då har du nog stött på min numera avlidne kusin, åkaren "Henta" som hela tiden körde Bedford. Han hade även Shellmacken under ett antal år.



Jodå, han minns jag, men jag var ej personligt bekant med honom.

Mvh

Christian
Christian Ljunggren
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 maj 2007, 17:49
Ort: Åsarna


Återgå till Åkerihistoria

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 10 gäster

cron