Stellan skrev:Jag ska kolla det under nästa vecka, det ligger visserligen längre ner på listan...men får förtur nu![]()
/Stellan
Kanske du kan slå dem en signal så de låser upp ikväll.
Du hinner dit utan problem till 22.00.

Moderator: Anders Ason
Stellan skrev:Jag ska kolla det under nästa vecka, det ligger visserligen längre ner på listan...men får förtur nu![]()
/Stellan
Lasse Hsand skrev:Tjena När vi nu pratar armen är det någon som vet var alla dessa bilar tagit vägen. Jag gjorde lumpen på T3 och körde grejor från olika förråd. Det fanns konserverade lastbilar i förråd lite överallt. Det är omöjligt att alla dessa fordon kommit ut på den svenska marknaden. Dom flesta måste vara exporterade kan inte tänka mig något annat. Jobbade med en elektriker för ett tag sen som varit anställd av kronan. Han berättade historier om förråd runt i vårat län med lastbilar och reservdelssatser. Som avvecklades i början av 20talet vart tog alla saker vägen. Jag var på en auktion för något årsedan som anordnades av TOVEKS men det var vädigt få lastbilar. Jag löste reservdelssatser till bandvagn 202 för att komma över alla volvo saker. Man undrar var alla saker tog vägen. Hälsn Lars
Nor1 skrev:Lasse Hsand skrev:Tjena När vi nu pratar armen är det någon som vet var alla dessa bilar tagit vägen. Jag gjorde lumpen på T3 och körde grejor från olika förråd. Det fanns konserverade lastbilar i förråd lite överallt. Det är omöjligt att alla dessa fordon kommit ut på den svenska marknaden. Dom flesta måste vara exporterade kan inte tänka mig något annat. Jobbade med en elektriker för ett tag sen som varit anställd av kronan. Han berättade historier om förråd runt i vårat län med lastbilar och reservdelssatser. Som avvecklades i början av 20talet vart tog alla saker vägen. Jag var på en auktion för något årsedan som anordnades av TOVEKS men det var vädigt få lastbilar. Jag löste reservdelssatser till bandvagn 202 för att komma över alla volvo saker. Man undrar var alla saker tog vägen. Hälsn Lars
Stena Metall fick i uppdrag att ta hand om det mesta som försvaret "skrotade ut". Terräng-Axel i Partille lyckades att köpa loss ett gäng motorer från BV202 d.v.s B20 Sport motorer, men dom var tvungna att tippas av då dom klassades som skrot. Snacka om att skicka skattemiljoner rakt åt helvete rent ut sagt!
Stellan skrev:Det är bara att göra som Strindbergs gamle stins, och låta tågen gå![]()
För att komma på rätt köl igen så tänkte jag fråga om någon känner igen bilen på det här häftet.
/Stellan
Lars-Gunnar skrev:Jag som trodde det var husmoduler på trailer och dolly. Det var alltså kylskåp och spisar under skynkena?
Lars-Gunnar
Bo Norvinge skrev:Nor1 skrev:Om Harry Anderssons Åkeri AB är ett "skogsåkeri" startat 1944 så är historien ganska spännande då det numera tillverkas betongslipmaskiner och spännutrustning av ett patent som ägaren tagit fram som en bisyssla till åkeriet![]()
Detta skall nog tas med en nypa salt innan vi fått mer kött på benen...
/StefanThomas Almèn skrev:Kan väl finnas flera åkerier som heter Harry Anderssons. Det jag tänker på höll till norr om Uppsala...
Jag är ytterst nyfiken på vilket Harry-åkeri det handlar om.
Ett i Göteborg välkänt åkeri hette Harry Anderson Åkeri (notera stavningen) och var ett kajåkeri grundat 1920.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster