Här är bilden på Framåts F84.

- V-F84.FramåtGBG1985_Norvinge.jpg (447.4 KiB) Visad 26024 gånger
Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten, men det jag hade var en kompaktkamera och det var sent på eftermiddagen.
Hittade faktiskt lite noteringar från pryoveckan på Framåt.
Det visade sig vara 1985, närmare bestämt vecka 48 och 49 och bilden är tagen 6 december kring 16-tiden.
Minns speciellt en körning med Volvon (inventarienummer 18) då vi åkte runt i Lerum, Gråbo och Sjövik där vi hämtade tidningsbuntar från kiosker och affärer. Det var först då som jag begrep att osålda tidningar inte skickas tillbaka utan gick till pappersreturen. Körningen var för Presam och tidningsbuntarna slängdes på det öppna flaket. Inte att rekommedera, särskilt inte med en chaufför och en medåkande som gärna ville förse sig med läsvärt material. Tidningarna fick lätt vingar i fartvinden. Minns speciellt när Ulf lade i friläget och släppte 84:an ner för Jonseredsbacken. Hänt i veckan, fibban och Bilsport flaxade så vackert iväg i decemberluften. Personbilister tutade och hytte med nävarna.
Returpappersfirman på Ringön hade hunnit stänga när vi anlände så vi fick backa in i Framåts garage på Stålverksgatan. Jag lovar att det såg lustigt ut med ett femtontal chaufförer som kröp omkring i lasset för att förse sig med kvällslektyr. Det var inte motortidningar som prioriterades utan magasin av andra slag, mer lämpade för vuxna och då män. Visst, en finning 15-åring som redan lagrat upp med flera exemplar av samma nummer av Trailer och Trucking International passade också på att komplettera det låsta skåpet i pojkrummet.