Eftersom Åkarns Kalle skickade mig tidningsurklippet i en högupplöst version, så roade jag mig med att förstora upp valda delar.

- Linjegods red - Förstoring 1.JPG (81.89 KiB) Visad 20460 gånger
Det är många olika lastbilar stående vid terminalen, bl.a. Volvo Rundos, Chevrolet eller evt. GMC, Dodge-Fargo-Plymouth-DeSoto svårt att avgöra. Bilen i förgrunden är väl en Chevrolet.
Förutom fordonet längst till höger som är baserad på en bussliknande kaross så tilldrog lastbilen till vänster mitt intresse.

- Linjegods red - Förstoring 2.JPG (62.89 KiB) Visad 20460 gånger
Bilen ser ut att vara halvt frambyggd, men vad är det egentligen för bilmärke? Austin kanske?
Man kan också notera att framhjulen är betydligt större än bakhjulen. Det ser ut som två dimensioners skillnad.
Först trodde jag att bilen var lastad med mjölkkannor (mjölkkrukor). Det är mitt på dagen eftersom skuggorna är korta. Mjölken borde varit avlämnad vid mejeriet vid den tiden på dygnet, så vad gör bilen då vid terminalen?
Bilarna bakom är säkert lastade med säckar så det är kanske säckar på denna bil också?
Bilen är också försedd med någon slags stor trälåda påhängd längst bak. Vad fyller en sådan låda för funktion?
Det ser baktungt ut, nästan så flaket blir lite knäckt.
// Kjell N