Bad Ford?

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Bad Ford?

Inläggav Anders Ason » 02 jan 2009, 18:25

Har åk tåg i helgen -X2000 till Skåne och på nerresan glimtade det till något i ögonvrån! Jag hade sett något, men otydligt vad? Kanske det berodde på att det var i mörkaste Småland?

I dag på uppresan var jag på helspänn med kameran och förvåningen växte hos mina medpassagerare som säkert undrade vad jag höll på med, om mitt agerande. Satt väl med fingret på avryckaren i minst 15 minuter och fler o fler tittade ut åt samma håll som jag men förmodar att de aldrig såg vad jag såg - en gammal lastbil! På nerresan uppfattade jag att det var en Scania men nu såg jag att det var en Bedford (hur kan man göra en sådan förväxling!) Hursomhelst lyckades jag fånga bilen och när jag sedan öppnade bilden i datorn fick jag se mer - ett chassi till. Både stod mellan järnvägen och en till synes gamal övergiven fabriksbyggnad av något slag. Nästa gång jag tar bilen ner gör jag en omväg och kollar upp vad jag såg. Bilden är tagen genom rutan och i ganska hög fart så den är som den är.

Om någon riktig Bedfordfreak vill åka dit o titta kan du höra av dig till mig om var den står.
badford.jpg
badford.jpg (199.26 KiB) Visad 15864 gånger
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Bad Ford?

Inläggav Cliff Ellingsworth » 02 jan 2009, 21:00

Vet du var du var i det mörkaste Småland :?:
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth
 
Inlägg: 226
Blev medlem: 18 jun 2008, 17:44
Ort: Löderup / Ystad

Re: Bad Ford?

Inläggav flak » 04 jan 2009, 18:10

Mkt föredömligt och en eloge till dig och visst får man se mycket från ett tåg som man inte kan se på något annat sätt,
ser ut att vara en J2:a
Flak
Användarvisningsbild
flak
 
Inlägg: 992
Blev medlem: 19 jan 2008, 22:23
Ort: Bergkvara


Återgå till Ford historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster