Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Thomas Almen skrev:http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_N7_tipp_och_kranbil_38307227.htm?ca=3&w=3
Reid Hulting skrev:Om du står i valet och kvalet så är ju N7:an ett bättre val. Ser ju dessutom ut att vara i ett hyggligt skick.
Säger en Scania-människa .
Mvh. Reid.
Reid Hulting skrev:Tiden går fort . Och det är dygnsskatt på den, vägavgiften får man däremot betala hela vid varje påställning. Men ställer du av inom en månad får du tillbaka för 11 månader.
Reid.
Reid Hulting skrev:När det gäller fordonsskatten får du betala skatt för det antal dygn som bilen är påställd, under förutsättning att den sedan är avställd minst 14 dygn. Detta gäller även släpvagnar.
När det gäller vägavgiften så får man betala den för ett helt år, så fort man ställer på bilen. Ställer du sedan av bilen mindre än en månad efter påställning får du återbetalning för 11 månader. Ställer du av den mellan 1 och 2 månader efter påställning får du återbetalt för 10 månader o.s.v.
Du får också köra bilen till och från besiktning utan att ställa på den, under förutsättning att du tecknat en trafikförsäkring på den.
Reid.
Götenebo skrev:Reid Hulting skrev:Tiden går fort . Och det är dygnsskatt på den, vägavgiften får man däremot betala hela vid varje påställning. Men ställer du av inom en månad får du tillbaka för 11 månader.
Reid.
Ja tiden går verkligen fort, pensionen närmar sig ju med stormsteg Men i andra lägen så kan det ju vara bra, med tanke på att bilarna åldras fort
Hur är det med återbetalningen om man ställer på bilen typ en vecka får man tillbaka för 11 månader ändå eller räknas det per dygn då som du säger? jag har ju bara varit chaufför tidigare så jag har ju inte bekymrat mig om några av och påställningar.
När fick Volvos N-bilar den förlängda hytten och plåthuv? De bilar jag körde på 70 talet hade glasfiberhuvar.
Jag har en orörd Volvo-brochyr som legat i 30 år, tror att den är från 82 verkar det som. Kom MarkII bilarna då och plåthuven?
Det är säkert någon som vet här på forumet
Mvh/Sven-Olof
Återgå till Lite för nya men ändå
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster