Rally på Öland

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Rally på Öland

Inläggav Bo Norvinge » 24 sep 2018, 20:18

Enligt Lars-Erik Karlsson, Södra Vi, så ska det vara ett rally på Öland på lördag, närmare bestämt Böda. För andra året i rad.
Har inte hittat några närmare uppgifter om detta annat än att det är en slags omfattande skördefest kring denna helgen.
Jag ska kolla närmare på detta, om ingen annan här vet mer eller hittar något på nätet.

Men ni ölänningar kan vara beredda med batteriladdare och dieseldunkar.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Rally på Öland

Inläggav Bo Norvinge » 25 sep 2018, 20:04

Jo, träffen äger rum på Bödasågens Allhandel i Böda (eller heter det på Böda?), årets Ölandsstad. Fredag 28 och lördag 29.
Se: https://bodasagen.se/
Där ska finnas övernattningsmöjligheter på ett närliggande hotell och gamla järnvägsstationen.
Men redan på torsdag 27:e träffas veteranlastbilarna på Kalmar Rasta kl 12-14 och åker i gemensam trupp mot Böda.

Detta lär bli avslutet på årets träffsäsong.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Rally på Öland

Inläggav Stenhuggarn » 28 sep 2018, 07:45

Rullade förbi raden med bilar när dom stod vid Kalmar rasta. Enormt fina ekipage. Har fullt upp med min pyttelilla rundnos så är sjukt imponerad av arbetet som nerlagts på dessa giganter. 60-talare är lite för "nytt" för mig så har ringa kunskaper om modellerna dock... Så dålig rapport och glömde fota. :oops: Skall bättra mig! :D
Användarvisningsbild
Stenhuggarn
 
Inlägg: 925
Blev medlem: 26 sep 2017, 00:00

Re: Rally på Öland

Inläggav Per Thomson » 29 sep 2018, 10:39

Stenhuggarn skrev:Rullade förbi raden med bilar när dom stod vid Kalmar rasta. Enormt fina ekipage. Har fullt upp med min pyttelilla rundnos så är sjukt imponerad av arbetet som nerlagts på dessa giganter. 60-talare är lite för "nytt" för mig så har ringa kunskaper om modellerna dock... Så dålig rapport och glömde fota. :oops: Skall bättra mig! :D

Ja, var och en har sitt favoritdecennium när det gäller fordon. Alla decennier när det gäller lastbilshistoria har också något viktigt att förmedla när om landets industriella utveckling.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Rally på Öland

Inläggav 30Fredrik » 30 sep 2018, 16:15

Nyss hemkommen från Ölandsrallyt som Lars-Erik i Södra Vi + alla hans kompisar i Veterangänget i Östergötland hade arrangerat nu i helgen! Ett verkligt fint rally för oss som deltog, Mat+Dryck, och en fin runda på Norra Öland, ända ut på den Nordligaste Spetsen av Öland!! En otroligt vacker natur som jag förmodligen aldrig hade kommit till om jag inte hade deltagit i Skördefestrallyt!! Många bekanta ansikten och fordon, med andra ord ett rally jag varmt rekomenderar till nästa år!! Tack än en gång!! 30Fredrik med Brobergs 110an!!
30Fredrik
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 22 sep 2009, 21:28


Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster