Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Per Thomson » 30 jul 2008, 10:03

Påminner om Pärlrallyt i Helsingborg den 16/8, mer än 150 bilar anmälda. :!:
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Stellan » 10 aug 2008, 21:36

Jag är en av de lyckliga 150 med nummer 47, och kommer ner under fredagen...om jag får ordning på min generator tills dess, den har slutat att ladda :(
Men det ska nog lösa sig, har lämnat in den och får förhoppningsvis tillbaka den under veckan. :)

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Per Thomson » 18 aug 2008, 10:10

Här finns en samman fattning av det lyckade rallyt:
http://www.akeri.se/svensk-akeritidning/nyheter/soligt-parlrally-lockade-manga-ut-till-vagkanterna

Bider på Vetreranlastbilar.se kommer inom kort.
Pärlrallyts egen hemsida kommer förmodligen att innehålla bilder på samtliga ekipage.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Stellan » 18 aug 2008, 18:59

Generatorn löste sig, men sedan finns det ju diesel som kan krånga på ett eller annats sätt...och det gjorde det ju självklart :(

Men en 145 Globetrotter som reservfordon kan ju duga som reserv så att Pärlrallyt kunde avverkas. Jag undrar om inte årets Pärlrally är det bästa hittills...massor med härliga bilar, vacker väder och en fint planerad väg. Att man skickade iväg fordonen i "oordning" tycker jag var väldigt bra, det gjorde nog att det inte blev så mycket köer och att det blev lite mer variation i startfältet. Dessutom var det väldigt kul när man fick chans att möta sina "medtävlare"...mycket trevligt :D

Jag åkte lite i förväg på hemvägen och tog lite kort på ett par bekanta pärlor
S5001256_3b.JPG
På väg hemåt
S5001256_3b.JPG (202.03 KiB) Visad 19193 gånger


Kör man långt, så måste man ju sköta vilotiden också :mrgreen:
S5001265_b.JPG
Rast och vila
S5001265_b.JPG (243.14 KiB) Visad 19196 gånger


Jodå, det var gamla Skrea Motell på förra bilden. Så det blev en liten nostalgifika :)
S5001263_b.JPG
Nostalgifika
S5001263_b.JPG (243.33 KiB) Visad 19186 gånger


/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav tommy olsen » 18 aug 2008, 22:21

tøfft stellan!
vi var også innom skrea på vei hjem til norge.vi kjørte først gamle hallandsåsen og fra halmstad kjørte vi ikke nye e6 for utenom gjenom gøteborg.vi ble veldig overrasket når det var åpent på skrea.der så det jo ut akurat som før!!! vi hadde en veldig hyggelig helg og et første klasses rally,en stor apløus til guttane i helsingborg!!
tommy olsen
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 feb 2008, 01:18
Ort: halden

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Pickos » 19 aug 2008, 00:33

Stellan skrev:Men en 145 Globetrotter som reservfordon kan ju duga som reserv så att Pärlrallyt kunde avverkas.
Kör man långt, så måste man ju sköta vilotiden också :mrgreen:
S5001265_b.JPG
/Stellan

[OT]
Stellan, har din 145:a ett förflutet hos Linjebuss?
[/OT]
1:a Korinthierbrevet 10:15
Pickos
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 16 jan 2008, 00:58
Ort: Kalmar/Sverige

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Per Thomson » 19 aug 2008, 11:50

Nu är Veteranlastbilars bildsida för Pärlrallyt kompletterad med 2008 års bilder.
http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=774
När sidan väl är laddad (över 120 bilder), så klicka på första bilden och få bilden i förstoringsläge, gå sedan till nästa bild direkt i förstoringslägen genom att klicka på "Next"-knappen.
Lite fler bilder kommer senare.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Stellan » 19 aug 2008, 19:49

Pickos skrev:[OT]
Stellan, har din 145:a ett förflutet hos Linjebuss?
[/OT]


Faktiskt inte, den har ursprungligen gått för Vattenfall. Tanken är att någon gång få den tillbaka till det igen, men det fattas lite tid och delar för det. Jag fick en hel låda med klisterdekaler från Linjebuss och tänkte att bilen ser lite roligare ut med dem på :wink:

Just Linjebuss tycker jag är ett väldigt intressant företag, på många sätt rätt så likt GDG med en diversifierad verksamhet. De hade ju både lastbils- och busstrafik, rederi, oljebolag och en del annan verksamhet. Ett företag som försvunnit, och som man saknar...

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Per Thomson » 28 aug 2008, 22:18

Mera bilder från Pärlrallyt kan ses här http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=686.
Detta är lite bilder mest från före o efter rallyt som främst visar rallystämningen mer än fordonen. Några fordonsbilder som missats på huvudsidan för Pärlrallyt finns dock med.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Lars-Gunnar » 01 sep 2008, 21:16

Per, du missade visst ett närporträtt av Volvoklubbens röda Volvo Titan som verkar ha blivit med kapell. Mycket Scania om jag skall vara ärlig.

Lars-Gunnar :wink: :)
Lars-Gunnar
 

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Per Thomson » 04 sep 2008, 18:06

Det är flera bilar som saknas - ambitionen är heller inte att alla bilar måste vara med - din favorit-titan har varit med många gånger tidigare. Jag håller med om att den är fin och har det nu blivit kapell på den så borde jag kanske varit mer observant. Boggielyften verkar dock lite suspekt. Du kommer säkert att hitta en bild på bilen från årets Pärlrally på deras egen hemsida.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Pärlrallyt Helsingborg 16/8

Inläggav Lars-Gunnar » 13 sep 2008, 17:35

Per Thomson skrev:Det är flera bilar som saknas - ambitionen är heller inte att alla bilar måste vara med - din favorit-titan har varit med många gånger tidigare. Jag håller med om att den är fin och har det nu blivit kapell på den så borde jag kanske varit mer observant. Boggielyften verkar dock lite suspekt. Du kommer säkert att hitta en bild på bilen från årets Pärlrally på deras egen hemsida.



Per, du gör ett fantastiskt fotojobb vid varje rally du deltar i vilket jag är glad över. Utan bilder skulle man inte ha något at glädja sig över. Skulle inte skada om fler lade upp sina bilder då motiven och vinklarna kan skilja.
Ja jag har sett att boggien är ett "lågvattenmärke". Som om det inte går att få upp det mer. Vet inte vad de har för typ av lyft, manuell eller med hydraulik men det kunde se bättre ut det kan jag hålla med om.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 


Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster