Sundets pärla 2015 Helsingborg

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Sundets pärla 2015 Helsingborg

Inläggav Per Thomson » 16 aug 2015, 11:39

Då Pärlrallyt ej arrangeras detta år och det är ovisst även om hur det blir kommande år beslutade ledningen för Vallåkraträffen att genomföra ett enklare evenemang med start och målplatser desamma som för Pärlrallyt tidigare år. Även fast en del besvikna röster hördes om årets Helsingborgsevenemang så var nog de flesta nöjda ändå och förstod att det hade varit svårt att komma i närheten av Pärlrallyts ambitionsnivå.
Jag hann med att ta lite bilder även fast jag själv deltog med min 76:a som det in i det sista var osäkert med om den skulle kunna delta. Stort tack till Stina, Klas Andersson och Bo Abrahamsson för all hjälp samt även till besiktningsman L-G som hjälpsamt ringde och meddelade att en återbud hade uppstått så att kontrollbesiktning kunde klaras för mig. :!: :D

Förhoppningsvis kommer fler bilder från andra inom kort, Anders Ason tänker jag på främst.
Till bilder :arrow: http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=938
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7373
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Sundets pärla 2015 Helsingborg

Inläggav herrstina- » 16 aug 2015, 13:43

Tyvärr blev den här tillställningen en ganska avslagen historia. Riktigt vad ambitionerna var vet jag inte, men avsaknaden av organisation och engagemang gjorde det hela till en rätt meningslös dag.

Kontentan är att jag och övriga deltagare betalade en hyffsad parkeringsavgift för att ställa fordonen i Vallåkra för att organisatörerna skulle kunna sälja biljetter till åskådare som ville titta på våra alster. Och det känns inte riktigt bra.

Det här är tråkigt för mig eftersom jag är född och uppväxt i Vallåkra och således känner folket bakom ridån sedan dess, naturligtvis har det varit trevligt att köra rally i byggden där man växt upp.

Jag lider med både Per Östman som säkert hade goda avsikter och de som tagit sig till Helsingborg och Vallåkra från fjärran orter, jag tror inte någon är helt nöjd med dagen

Görs nya försök att genomföra liknande spektakel i Vallåkra i framtiden blir där nog gott om plats på flygrakan.

Jag hoppas att jag har fel och att nya ideér gör att traditionen kan leva vidare.

Stina.
Senast redigerad av herrstina- 16 aug 2015, 20:40, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: Sundets pärla 2015 Helsingborg

Inläggav Bo Abrahamsson » 16 aug 2015, 15:13

Håller med Stina helt och hållet, även priset hade höjts ordentligt och kaffet borttaget och den utlovade presentationen (som det stod i utskicket) vid framkomsten till Vallåkra lyste med sin frånvaro, tråkigt för dom som stod där. Var fanns alla utställare som förut om åren fyllt banan. Kändes som man försökte smita in utan att ha betalt anmälningsavgiften då man var tvungen att plocka fram biljetterna när man köade för att komma in på fältet. Mellan 15-15.30 hade de flesta lastbilarna lämnat Vallåkra, jag tyckte att det såg ut att vara mycket färre fordon över huvud tagit i år än det brukar.
Hälsn. Bosse
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 544
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49

Re: Sundets pärla 2015 Helsingborg

Inläggav Per Thomson » 19 aug 2015, 11:39

Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7373
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Sundets pärla 2015 Helsingborg

Inläggav Anders Ason » 21 aug 2015, 10:57

Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5613
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping


Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster