Sida 1 av 1
Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
31 okt 2013, 23:16
av FreddeLex
Re: Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
02 nov 2013, 23:41
av Thomas Almen
Kul med bilder Fredrik!. Vart har du hittat hengarn efter 76:an?.
Re: Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
03 nov 2013, 10:28
av Anders Ason
Här fanns det bilar vi (jag) inte sett lite längre söderut, mycket trevligt. Chevrolet skvader bl a. Senast jag besökte F4 var det en flygflottilj! D v s det var ett tag sedan.
Re: Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
03 nov 2013, 12:23
av FreddeLex
Thomas Almen skrev:Kul med bilder Fredrik!. Vart har du hittat hengarn efter 76:an?.
Lånade med den från f.d jobbet, EAG alltså... Det är den vagnen Christer hade efter gamla kranbilen, 143:an.
Den är väl importerad från Norge gissar jag. OHNA 200 FEL15(!) är fabrikatet och det är 1980 års modell.
Re: Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
03 nov 2013, 13:52
av Thomas Almen
Åhå. Såg händig ut.
Re: Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
05 nov 2013, 12:36
av Per Thomson
Evenemang i norr visar ofta upp någon intressant skvader, här förekommer flera.
Som Ason också skriver, flera intressanta bilar som inte sets i evenemangen söderöver.
Tack för alla bilder!
Re: Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
05 nov 2013, 17:04
av FreddeLex
Jämtland borde vara det län som har flest renoverade Skvaderbussar?
Jag vet om 7 st i min närhet.
Volvo B638 -57 SKV
Volvo B615 -62 Jonsson&Söner
Volvo B727 -53 Hägglunds
Volvo B617 -54 SKV
Volvo B57 -67 VBK
Scania- Vabis B65 -60 SKV
Chevrolet -56 Jonsson&söner
Re: Tunga Storsjörallyt 2013

Postat:
07 nov 2013, 22:14
av Per Thomson
Den fordonskombinationen är väl en produkt av de långa avstånden och den glesa befolkningen, en genial transportlösning när varken passagerare eller gods var för sig gav tillräcklig lönsamhet.