Lite från Tunga Rallyt i Södertälje 2011

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Re: Lite från Tunga Rallyt i Södertälje 2011

Inläggav Lars-Gunnar » 16 sep 2011, 00:39



Tack Anders!
Det där var som att åka med skakfyran som en person i min hembygd ägde. Han körde varje dag grus från en grusgrop nära där vi bodde och naturligt vis tingade jag skjuts och bosatte mig nästa i hytten. Bilen hade just den färgen som Thompsons och att se ut över motorhuven och den blå instrumentbrädan väcker nostalgiska minnen. Den Scania-Vabisen jag åkte med hämtade grus i skogen och fick köra över tallrötter flera 100 meter så det gick inte fort.

Den som körde har gått till en bättre värld 2006 och jag minns honom som en trevlig karl som förstod mig. Sista kontakten jag hade med honom var då han köpt en S-V LS76 1966 och kom förbi verkstan med grus upp till lämmarnas överkant.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: Lite från Tunga Rallyt i Södertälje 2011

Inläggav mariberglund » 21 sep 2011, 14:50

Jag har skrivit om min upplevelse från "Tunga Rallyt -Åkarsvängen" Södertälje 2011..
http://www.queenoftheroad.se
Där man även kan läsa från Veteranlastbilsrallyn så som "Pärlrallyt 2011" ,Smålandsrundan 2011 ,Maskindagen i Tibro och Veteranlastbilsträff 1 maj i Svartå 2011 ,. Mvh Mari Berglund.
Användarvisningsbild
mariberglund
 
Inlägg: 155
Blev medlem: 26 jan 2011, 14:44

Re: Lite från Tunga Rallyt i Södertälje 2011

Inläggav Lars-Gunnar » 22 sep 2011, 00:41

mariberglund skrev:Jag har skrivit om min upplevelse från "Tunga Rallyt -Åkarsvängen" Södertälje 2011..
http://www.queenoftheroad.se
Där man även kan läsa från Veteranlastbilsrallyn så som "Pärlrallyt 2011" ,Smålandsrundan 2011 ,Maskindagen i Tibro och Veteranlastbilsträff 1 maj i Svartå 2011 ,. Mvh Mari Berglund.


Hej Marie!

Trevligt att du tog dig tid att referera rallyt. Man visar ju foton från rallyt men alldrig hör man att det kunde varit bättre förrän man läser ditt reportage. Har annars för mig att det finns funktionärer och andra frivilliga som ser till att allting klaffar.

Referera mer sådant tack.
Vänligen Lars-Gunnar Åström :)
Lars-Gunnar
 

Föregående

Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster