Ohsabanan söker veteranfordon

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Ohsabanan söker veteranfordon

Inläggav hennke85 » 02 jun 2010, 10:54

Under 2010 så fyller bruksjärnvägen mellan Ohs och Bor 100 år, detta firar vi med ett arrangemang under vecka 28 (11-18 juli).
Då lastbilen och andra vägfordon ständingt har funnits som en konkurrent till järnvägen så skulle det vara roligt om ni hade möjlighet att visa upp just ert fordon nere i Ohs under någon av dessa dagar, vi ser dock helst att fordonen är byggda före 1970.
Lördagen den 17 juli kommer vi hålla en dag med tema timmer, vi skulle då gärna vilja se en timmerbil av årsmodell 1967 eller tidigare. Varför just 1967? Jo för då nedlades bruksjärnvägen till förmån för just lastbilarna.
För att ha en viss aning om vad som kommer och när så ser jag gärna att ni föranmäler till mig via mail: urban.h.akesson(snabela)telia.com eller via telefon: 0380 135 93 (kvällstid på vardgar, ej helger)
Som tack för att ni ställer upp och visar ert fordon nere i Ohs, bjuder vi på fika i caféet och en resa i ordinarie tåg på järnvägen.

Mer information finns på hemsidan http://www.ohsabanan.com/.

Sprid gärna denna information till alla veteranfordonsägare ni vet om.

Urban Åkesson
Urban Åkesson
hennke85
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 07 jun 2007, 23:40

Re: Ohsabanan söker veteranfordon

Inläggav Lars-Gunnar » 04 jun 2010, 20:17

Låter väldigt trevligt. Före 1967 närmare bestämt 1960 var jag med när min Far körde virke till stationen och lastade dessa brädor på järnvägsvagn. Timmer kördes ju förståss från avlägget till såganläggningen.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 


Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster