Öppet hus inför Pärlrallyt

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Per Thomson » 08 aug 2009, 16:02

Fredag (14/5) em dagen före Pärlrallyt är det fika hemma hos mig för registrerade medlemmar av forumet, Välkommna!

Vi är några stycken som först äter lunch på Råå hamnpir ca 12:30 - 13:30 så efter kl 14 bör jag vara på plats på Matrosgatan 16. Det går bra att parkera tunga fordon på hamnplanen och därifrån tar det 5 minuter att promenera till mig.

Vägbeskrivning till hamnplanen från Österledens slut mot Rausvägen för tung lastbil:
Följ Rausvägen mot kusten; efter passagen under järnvägen passerar du ICA Maxi (även här går det att parkera dock närmast Landskronavägen, dvs där butiker ännu ej öppnats); ta till vänster vid korsningen med Landskronavägen (trafikljus); efter 400 meter ta dubbelt höger mot Råå så åker du i motsatt riktning i förhållande till hur du nyss färdades på Landskronavägen, kör ca 400 meter utmed Rååvägen så har du lite butiker på höger sida, bl a föreningssparbanken; tag vänster vid banken in på Lybecksgatan (Rausvägens fortsättning vilken är begränsad till 3,5 ton strax efter tidigare nämnda ljuskorsning vid Lanskronavägen); efter 300 meter når du kusten (Öresund) och har även passerat Matrosgatan; tag vänster på Kustgatan och passera skolans fartbulor; strax slutar Kustgatan men naturlig fortsätnig till hamnen visar sig; tag höger väl framme vid hamnen och följ kajen förbi museet; parkera mitt på den stora planen efter museet.

Karta: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=0%2bzQN%252fTG2BTg2ohSc5exNw%253d%253d&vad=Thomson+Konsult+Ab
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Anders Ason » 09 aug 2009, 21:25

Vilket jättetrevligt initiativ!
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Per Thomson » 13 aug 2009, 16:49

För den som föredrar att parkera vid ICA Maxi, har jag fått tillåtelse att veteranlastbilar får parkeras närmast Landskronavägen och att vi kan bortse från lastbilsförbudet. Inkörningen till ICA Maxi om man kommer från Ättekullahållet (Scania) är omedelbart till höger direkt efter man passerat under järnvägsviadukten - tag sedan helt vänster i rondellen och kör förbi alla P-platser till slutet av P-området och parkera här.

ICA Maxi syns på den länkkarta som angivits ovan, det är den stora röda markeringen på kartan i hörnet av Rausvägen och Landskronavägen. ICA Maxi var tidigare ICA frukt & grönt import terminal och många kanske har varit där tidigare. Gångtid till Matrosgatan ca 5 minuter.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Anders Ason » 16 aug 2009, 18:42

Öppet hus med fika blev en trevlig kväll med mycket lastbilssnack. Vi var väl en 12-15 pers. som delade lastbilsminnen.
Stort tack Per.

Vågert och Janne
oppethus1.jpg
oppethus1.jpg (56.27 KiB) Visad 20280 gånger


Janne, Per och Hasse, den senare Co-driver till Pontus
oppethus2.jpg
oppethus2.jpg (47.97 KiB) Visad 20280 gånger


Ove och Anders
oppethus3.jpg
oppethus3.jpg (59.15 KiB) Visad 20280 gånger


Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Lars-Gunnar » 16 aug 2009, 18:47

Trevligt Anders!

Några är väl med i detta forum?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Anders Ason » 16 aug 2009, 21:49

Inbjudan gick ju bara ut på forumet och riktades till reggade medlemmar där, så det stämmer nog.

Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Per Thomson » 17 aug 2009, 11:25

Nu finns det bilder från Pärlrallyt till beskådande http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=793
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Bo Norvinge » 17 aug 2009, 18:33

Sådana öppna hus kan man ju arrangera även om det inte är rally eller träffar?
Kanske samla nostalgikerna i närområdet för att i några timmar samtala om trevligheter över en kopp kaffe?
Om man inte vill släppa in folk i sin boning går det ju alltid att lasta några bärkassar med lastbilsmaterial och träffas på ett fik.
Även om det bara kommer en person tror jag att det kan vara trevligt nog.
Bara ett tips! :wink:
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Åkarns Kalle » 17 aug 2009, 22:13

Vem är vem på bilderna ?
så man känner igen er när man möts :wink:

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle
 
Inlägg: 820
Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
Ort: Gnarp

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Anders Ason » 18 aug 2009, 07:04

Från vänster till höger.

(har du ingen Volvo Regent också :D )



Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Per Thomson » 18 aug 2009, 08:14

Det blev inte bilder på samtliga så utöver de som nämns ovan kom Roland Wiklund (Matfors), Donald Ramström (Nybro) med Co-driver, Pontus Gröndal (Urshult) med sin far samt Rune Karlsson (Habo).

Per Andrén (Pastorn, Bandar Abbas) med fru hade oturen att komma efter det att vi bommat igen det öppna huset och begett oss till festen vid Scania.

Några av de som kom är inte medlemmar på forumet men var givetvis välkomna ändå då de t ex var med som Co-driver.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav Per Thomson » 18 aug 2009, 15:56

Ytterligare två foton samt mail från Per Andren med nytt namnförslag till Pärlrallyt. Bildkomplettering med Per Andrens bilder finns nu införda på bildsidan http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=644
IMG_1754.jpg
De två längst bort med ansikten mot kameran: Rune Karlsson och Birger Gröndal
IMG_1754.jpg (136.72 KiB) Visad 20166 gånger

P8150040.jpg
Han som kom för sent: Per Andren
P8150040.jpg (56.23 KiB) Visad 20166 gånger


Mail från Per Andren:
De va lika kul att vara med igen. Ännu roligare var det att lämna all körning till min kära hustru. Så nu har hon kört lastbil 2 gånger. Men vi har väl alla en gång kört lastbil totalt 2 gånger ?? I år hade hon dessutom blivit med släpvagn. Å i sanningens namn 110-140 serien är kanske inte bästa nybörjarbilar med sina kopplingar. Att vi inte hade startnummer gjorde mindre. Maten och kaffet var lika gott lika trevligt med gamla och nya likasinnade åsså slapp man avslöja sin okunnighet vid kontrollerna.
Hustru råka säga, jag tror det var till Ulf: "Jag älskar stora rattar" Svar: "Jag med"

Vet ni om de trevliga presentationerna vid avfärd/ankomst spelas in ?? I så fall kan man få den organisationen att lägga ut det på hemsidan.
Titta lite Helsingborgs Dagblad via nätet. Såg inte nåt om PärlParaden. Däremot är tydligen snorvalparnas buskörningar på stan desto intressantare för läsekretsen. Notera att jag döpt om evenemanget till nåt ännu bättre.

Skickar redan nu med en bild från startplatsen som visar att man måste vara på språng in för att hålla ihop ett sånt här evenemang !!
Då den var bara på 2MB skickar jag med två till. Teknomodellen hade en norrman med sig. Visste inte att den fanns. Mycket lik den bil jag hade.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Öppet hus inför Pärlrallyt

Inläggav pandren » 18 aug 2009, 20:55

Ja tyvärr kom vi för sent till det då stängda huset. Vi hjälpte till med de sista detaljerna på "vår" bil. Och tiden rann i väg. Man kan ju inte begära att Ulf och Mille ska servera allt. Lite får man allt bjuda till själv när vi får disponera nåt så fint som hans 111:a.

Mysigt hus !!!

Siska och Per
pandren
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:05


Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster