Uppfångat om träffar 2009

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Årets veteranlastbilsrallyn

Jag kommer med egen(na) bil(ar)
11
32%
Jag är där utan veteranlastbil och trivs ändå
9
26%
Kommer inte på något rally
3
9%
Tänker delta (vara på plats) i ett rally
4
12%
Tänker delta (vara på plats) i flera rallyn
7
21%
 
Antal röster : 34

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Cliff Ellingsworth » 04 jan 2009, 21:09

Hur anmäler man sig till Helsingborg den 15 aug! lite oklart om min Ford är klar för uppvisning till dess :lol:
Är det krav på hur den skall se ut :wink:
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth
 
Inlägg: 226
Blev medlem: 18 jun 2008, 17:44
Ort: Löderup / Ystad

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Bo Abrahamsson » 04 jan 2009, 23:16

Gå in på www.parlrallyt.com. Men vänta inte för länge det är max 150 st , och glöm inte startavgiften
anmälan är inte giltlig förän den är betald
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 543
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Bo Abrahamsson » 05 jan 2009, 14:59

Här är ett lite längre norrut. Rättvik Classic car week v.31. Commercial run för nyttofordon är söndagen 26 Juli
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 543
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav conERY00 » 06 jan 2009, 15:13

Hej,har följt resonemanget kring Rallyn och var dom ligger i Sverige.För oss Norrlänningar är det för långt ( läs DYRT )att åka ex.vis till Helsingborg. Jag har 100 mil enkel resa och med en V8 även om man kör tomt drar den ett antal liter dyr diesel. Vi i Jemtlands veteranbilklubb anordnar varje år minst 3 rallyn och i år går vårat Storsjörally den 6 juni. Östersund ligger ju 60 mil norr om Stockholm men å andra sidan 40 mil söder om Umeå, så i det upptagningsområdet bör det finnas ett stort antal Tunga fordon! I Storsjörallty finns en speciell klass för Tunga fordon och vi välkommnar alla,och speciellt Norrlänningar med Bussar,Lastbilar o dyl. att anmäla sig och komma. Klubben äger själva 11 st Bussar samt en Lastbil och sen finns det ytterligare många medlemmar med Tunga fordon. Mera uppgifter om Rallyt kommer längre fram på vår hemsida: www.jvbk.nu, men gå gärna in redan nu och titta på bilder av våra fordon.Gå in på bildgalleri och klubbens fordon. Mvh JG Jonsson.
Lösa vita däcksidor är ett måste. Se www.jamtzatafordon.se
conERY00
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 19 dec 2008, 09:48

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Anders Ason » 07 jan 2009, 18:11

conERY00 skrev:Hej,har följt resonemanget kring Rallyn och var dom ligger i Sverige.För oss Norrlänningar är det för långt ( läs DYRT )att åka ex.vis till Helsingborg. Jag har 100 mil enkel resa och med en V8 även om man kör tomt drar den ett antal liter dyr diesel. Vi i Jemtlands veteranbilklubb anordnar varje år minst 3 rallyn och i år går vårat Storsjörally den 6 juni. Östersund ligger ju 60 mil norr om Stockholm men å andra sidan 40 mil söder om Umeå, så i det upptagningsområdet bör det finnas ett stort antal Tunga fordon! I Storsjörallty finns en speciell klass för Tunga fordon och vi välkommnar alla,och speciellt Norrlänningar med Bussar,Lastbilar o dyl. att anmäla sig och komma. Klubben äger själva 11 st Bussar samt en Lastbil och sen finns det ytterligare många medlemmar med Tunga fordon. Mera uppgifter om Rallyt kommer längre fram på vår hemsida: http://www.jvbk.nu, men gå gärna in redan nu och titta på bilder av våra fordon.Gå in på bildgalleri och klubbens fordon. Mvh JG Jonsson.

    Intressant bild av Sverige. Jag har erfarenhet av samma förhållanden inom några andra sammanhang som rör Norrbotten, Västerbotten och Jämtland, nämligen avstånden. Tyvärr kanske inte dessa områdens aktiviteter har så lätt för att bli kända söderöver av någon anledning, tre rallyn är ju ändock relativt omfattande. Det är förstås lika långt att åka norrut för sörlänningarna som ni har för att vara med på träffar söderut. Den kände "Kebbe" från Ö-vik tillhör en av långåkarna på rallyna söder om Mälaren. Vad som då är "fina fisken" är att de här forumet gör Skandinavien lite rundare. En av våra mest kunniga, aktiva och uppskattade forumdeltagare bor exempelvis i Österbotten. Så... skriv om verksamheterna i norr, referera o lägg in bilder när det är dags o s v. Vad jag kan se och vad som är uppgiven bostadsort så är 15-20 forummedlemmar med från norr.

    En nödvariant är förstås att vara med i rallyn som "bakåkare" söderöver utan egen bil, kanske inte rikigt lika roligt, men nästan.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Bo Norvinge » 08 jan 2009, 19:00

Preliminärt blir det en veteranlastbilsträff i Svinesund med ett rally som troligen startar från Tanum.
Datum 9 maj 2009.

Klicka på länken: http://www.overbyif.se och sedan på knappen "ÖverbyClassicMotor/Träffar" i menyn.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav fontheking5 » 14 jan 2009, 18:25

Hej är där någon som vet var Pärlrallyt 2009 går i mål ? Går det i mål på Viarps flygfält i år också eller ? Hoppas det . Jag har bara hittat info om startplatsen . Om det inte går i mål på Viarps flygfält får det väl gå i mål på Scania i HBG . Tacksam för svar
fontheking5
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:17

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Bo Abrahamsson » 14 jan 2009, 23:01

Gå in på www.Pärlrallyt.se under anmälan finns telefonnr.
Hälsningar Bosse.
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 543
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Bo Abrahamsson » 14 jan 2009, 23:03

Blev fel ska vara http://www.parlrallyt.com
Hälsningar Bosse
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 543
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Bo Norvinge » 21 jan 2009, 22:05

Bo Norvinge skrev:Beträffande datum för Tunga Rallyt Väst.
Enligt MHS hemsida är datum ännu inte spikat.
Lustigt, i tidningen Classic Motors träfflista (även i tryck format) står skrivet att datumet för detta rally är den 16 maj.
MHS är arrangörer men har ännu inte fått in på sin egen hemsida sitt datum!


Jag ber alla så mycket om ursäkt men tydligen är datumet ej spikat.
Classic Motor verkar ha "hittat på" datumet.
Väntar på eventuellt svar från Classic Motor om hur detta gått till.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav fontheking5 » 21 jan 2009, 22:47

Bo Norvinge skrev:
Bo Norvinge skrev:Beträffande datum för Tunga Rallyt Väst.
Enligt MHS hemsida är datum ännu inte spikat.
Lustigt, i tidningen Classic Motors träfflista (även i tryck format) står skrivet att datumet för detta rally är den 16 maj.
MHS är arrangörer men har ännu inte fått in på sin egen hemsida sitt datum!


Jag ber alla så mycket om ursäkt men tydligen är datumet ej spikat.
Classic Motor verkar ha "hittat på" datumet.
Väntar på eventuellt svar från Classic Motor om hur detta gått till.

Men jag vill veta var Pärlrallyt 2009 går i mål . Skånes veteran rally för lastbilar
fontheking5
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:17

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Anders Ason » 22 jan 2009, 11:45

fontheking5 skrev:
Bo Norvinge skrev:
Bo Norvinge skrev:Beträffande datum för Tunga Rallyt Väst.
Enligt MHS hemsida är datum ännu inte spikat.
Lustigt, i tidningen Classic Motors träfflista (även i tryck format) står skrivet att datumet för detta rally är den 16 maj.
MHS är arrangörer men har ännu inte fått in på sin egen hemsida sitt datum!


Jag ber alla så mycket om ursäkt men tydligen är datumet ej spikat.
Classic Motor verkar ha "hittat på" datumet.
Väntar på eventuellt svar från Classic Motor om hur detta gått till.

Men jag vill veta var Pärlrallyt 2009 går i mål . Skånes veteran rally för lastbilar


    Enl. arrangörerna är det som förra året, d v s flygfältet i Vallåkra.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Thomas Almen » 30 mar 2009, 20:25

Läser jag illa, eller har det inte stått nånstans på forumet om ÅHS möte i Svartå den 1:a maj?. Platsen är Smedjan i Svartå, mellan Laxå och Degerfors. Det kommer att visas en hel del både lastbilar och maskiner, bl.a helstamslastning.
Thomas Almen
 

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav Lars-Gunnar » 01 apr 2009, 22:33

BURTRÄSKARN skrev:Är väl inte riktigt klar med bilen än,och jag har den åsikten att ska man på en träff så ska man köra dit för egen maskin.Egentligen så är det väl inte så långa avstånd det handlar om.Jag minns förr när åkarna häromkring hade bytt bil och åkte och hämtade dom i Göteborg för dom var det rena semestern,och dom hälsade på bekanta i hela sverige på vägen hem :lol:


Hörde av Michael Larsson att du fick ta släpet som han haft som foderbord. Du hade hämtat det före jul eller var det Michael som drog det till dig? Han har ju stora John Deere traktorer så det skulle ju ha varit enkelt även om alla 4 hjulen skulle varit låsta.

Vad är det för fabrikat på släpet? Kan man se någon årgång? Skicket är väl bra antar jag? det är väl däcken som har blivit hårda som sten efter alla år. Jag har haft chansen att kolla det i 20 år men alldrig kommit på tanken. Däremot kom jag att tänka på din bil med detta släp då han skulle slå igen butiken.


Lars-Gunnar
Lars-Gunnar
 

Re: Uppfångat om träffar 2009

Inläggav BURTRÄSKARN » 03 apr 2009, 10:03

Lars-Gunnar skrev:
BURTRÄSKARN skrev:Är väl inte riktigt klar med bilen än,och jag har den åsikten att ska man på en träff så ska man köra dit för egen maskin.Egentligen så är det väl inte så långa avstånd det handlar om.Jag minns förr när åkarna häromkring hade bytt bil och åkte och hämtade dom i Göteborg för dom var det rena semestern,och dom hälsade på bekanta i hela sverige på vägen hem :lol:


Hörde av Michael Larsson att du fick ta släpet som han haft som foderbord. Du hade hämtat det före jul eller var det Michael som drog det till dig? Han har ju stora John Deere traktorer så det skulle ju ha varit enkelt även om alla 4 hjulen skulle varit låsta.

Vad är det för fabrikat på släpet? Kan man se någon årgång? Skicket är väl bra antar jag? det är väl däcken som har blivit hårda som sten efter alla år. Jag har haft chansen att kolla det i 20 år men alldrig kommit på tanken. Däremot kom jag att tänka på din bil med detta släp då han skulle slå igen butiken.


Lars-Gunnar

Ja något släp har då inte jag sett till,men det stämmer att jag har pratat med Mikael om den där släpen.Och jag har sett att den har försvunnit från platsen där den stod.Men som sagt var det är inte jag som har den,TYVÄRR MVH JENS :roll: :?:
Användarvisningsbild
BURTRÄSKARN
 
Inlägg: 155
Blev medlem: 19 mar 2008, 08:38
Ort: BURTRÄSK

FöregåendeNästa

Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron