AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav Kirkiz » 04 nov 2016, 12:33

Tja!
om nån behöver aluminumlemmar så finns det + framstam,..även 2 st tippluckor i aluminum. Om någon kan vara intresserad!

har även 4 st slanglösa däck, med 12R 22.5 Däck på. Sitter på min jigg, en Zetterbergs. Men enligt regbeviset så ska det sitta ringfälgar och 11.00-20. Så om nån kan tänkas sig åh ha 4 st ringfälgar med bra däck så kan vi göra ett byte. Vet dock ej hur stort navet är. Är 10 bult ialafall. För det e större än Volvos lilla nav som jag har på lastbilen.

Kan också sälja däcken + fälgarna om ingen har nåt i byte!

Bild
Bild
Bild
Bild

Allt finns i Hjo för avhämtning! Kan också mötas upp vid ev byte! Med vänlig hälsning kristoffer
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav herrstina- » 04 nov 2016, 20:02

Det finns egentligen bara två modeller på fälgar, gamla Volvohjul med det lilla hålet och Europastandard som du har på släpet. Allt som inte passar på bilen passar med andra ord på din släp.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav herrstina- » 04 nov 2016, 20:07

Hur gammal är släpen? Den har navcentrering och kragmuttrar, det borde innebära att det är en tidig 70-talare som nyast och då fanns slanglösa däck. I så fall behöver du ju inte byta för att släpen ska vara tidstypisk.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav Kirkiz » 04 nov 2016, 20:29

herrstina- skrev:Det finns egentligen bara två modeller på fälgar, gamla Volvohjul med det lilla hålet och Europastandard som du har på släpet. Allt som inte passar på bilen passar med andra ord på din släp.

Stina.


okej tack för tipset stina:) så ringfälgar som e standard runt navet som inte har lilla navet som volvo passar denna släpvagn?
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav Kirkiz » 04 nov 2016, 20:30

herrstina- skrev:Hur gammal är släpen? Den har navcentrering och kragmuttrar, det borde innebära att det är en tidig 70-talare som nyast och då fanns slanglösa däck. I så fall behöver du ju inte byta för att släpen ska vara tidstypisk.

Stina.


släpet är från 76. satt det isåfall 11.00-20 med slanglösa däck? för jag vill gärna ha ringfälgar på släpvagnen också.. så det blir symeteriskt med hela ekipaket. Ska även bygga trälemmar på denna istället för aluminum. även om det e original aluminum på denna!
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav herrstina- » 04 nov 2016, 21:32

Fälgar från Mercedes, MAN, Scania, DAF och alla andra märken från Europa passar, utom Volvo med det lilla hålet. Även Volvo rättade sig i leden på tidigt 70-tal och har sedan dess samma fälgar på de stora bilarna.

Jag är inte helt säker, dessutom varierar det säkert med märke och modell men från cirkus -73-74 kunde man välja om man ville ha slang eller slanglöst när det köptes ny bil. -76 vill jag nog påstå att det var vanligast med slanglöst. Jag är rädd att du ångrar dig i framtiden om du skaffar slanghjul, det är betydligt enklare och billigare att hitta slanglösa däck.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav Thomas Almen » 04 nov 2016, 22:07

Besiktningen kinkar inte om det står si i reg.beviset, men är så i verkligheten? Är du intresserad så har jag fälgar ivartfall.
Thomas Almen
 

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav Kirkiz » 04 nov 2016, 22:25

herrstina- skrev:Fälgar från Mercedes, MAN, Scania, DAF och alla andra märken från Europa passar, utom Volvo med det lilla hålet. Även Volvo rättade sig i leden på tidigt 70-tal och har sedan dess samma fälgar på de stora bilarna.

Jag är inte helt säker, dessutom varierar det säkert med märke och modell men från cirkus -73-74 kunde man välja om man ville ha slang eller slanglöst när det köptes ny bil. -76 vill jag nog påstå att det var vanligast med slanglöst. Jag är rädd att du ångrar dig i framtiden om du skaffar slanghjul, det är betydligt enklare och billigare att hitta slanglösa däck.

Stina.


okej då e jag med:) v

att jag ångrar mig finns ju alltid en risk. men är tveksam. finns däck och slang åh få tag i fortfarande. finns företag som säljer nya! just för de ändamål som gamla veteranfordon m.m..

åh jag vill gärna ha ringfälgar runt om hela ekipaget.

:D
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav Kirkiz » 04 nov 2016, 22:27

Thomas Almen skrev:Besiktningen kinkar inte om det står si i reg.beviset, men är så i verkligheten? Är du intresserad så har jag fälgar ivartfall.


Nu e jag inte med? Si i reg beviset? vart bor du Thomas i såna fall?
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav magirus » 04 nov 2016, 22:40

Att det står en sak i regbeviset (tex 11.00x20) men du har 12R22,5 på kärran. Si och Så

Han bor i Degerfors :idea:
Magirus-Deutz Ijzersterk Luchtgekoeld
Användarvisningsbild
magirus
 
Inlägg: 1142
Blev medlem: 31 mar 2010, 21:37
Ort: N:a Jämtland, jämt o ständigt

Re: AluminumLämmar + Däck (slanglösa fälgar)

Inläggav Kirkiz » 04 nov 2016, 23:46

magirus skrev:Att det står en sak i regbeviset (tex 11.00x20) men du har 12R22,5 på kärran. Si och Så

Han bor i Degerfors :idea:


okej:)
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås


Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster