allmänt veteransnack

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

allmänt veteransnack

Inläggav agritrade » 13 mar 2014, 11:49

tänkte meddela att jag äger en Scania l 66 -65 modell som ursprungligen köptes av karlssons åkeri Östersund reg nr 71730 inreg 5,7 1965 bilen är original hytten rätt dålig men fungerar o går som en dröm den står nu i södra i Finland och är nog räddad från skroten har också en 76 -68 där det stod Föllinge såg på dörren .nu omlackad, också räddad från skrotdöden tänkte bara meddela detta så kanske någon får ro i kroppen då fina bilar bevaras .
agritrade
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 jan 2013, 12:59

Re: allmänt veteransnack

Inläggav sjömannen » 13 mar 2014, 18:28

agritrade skrev:tänkte meddela att jag äger en Scania l 66 -65 modell som ursprungligen köptes av karlssons åkeri Östersund reg nr 71730 inreg 5,7 1965 bilen är original hytten rätt dålig men fungerar o går som en dröm den står nu i södra i Finland och är nog räddad från skroten har också en 76 -68 där det stod Föllinge såg på dörren .nu omlackad, också räddad från skrotdöden tänkte bara meddela detta så kanske någon får ro i kroppen då fina bilar bevaras .


Alltid kul när en veteran räddas lägg gärna ut foton, och Thomas Almen kommer att bli din vän för livet han vet säkert historien om dessa bilar. :D - kan det vara att det ska stå Z1730,??

Hälsn Sjömannen
sjömannen
 
Inlägg: 374
Blev medlem: 02 jan 2014, 17:40

Re: allmänt veteransnack

Inläggav Thomas Almen » 13 mar 2014, 23:06

Z 1730 har jag nog tjyvkört innan uppnådd ålder. En mycket sympatisk karl vid namn Rolf körde den rätt ofta, vilket gjorde att man spenderade flera timmar av dyrbar skolgång i den. Sprakande lackerad i helgrått med bruna fälgar å grill. 76:an blir jag lite osäker på, men ska kolla lite mer om den. Vore kul att se bilder på bilarna. 66:an kunde jag själv tänkt mig att äga :D
Thomas Almen
 


Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster