Scania 143, dumper -90

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Scania 143, dumper -90

Inläggav Anders Ason » 22 apr 2008, 21:51

En bekant till mig ska sälja en Scania enligt rubrken. Är ju både för gammal och för ny men det kanske finns intresse i alla fall? Har ingen bild och har själv inte sett den. /Anders
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Scania 143, dumper -90

Inläggav mojje » 24 apr 2008, 20:08

Vad har den gått och vilken prisklass handlar det om? Mest intressant om det är en torpedare.
mvh Mojje
Spara allting. Någon gång kommer det till användning!!!!
mojje
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 17 maj 2007, 23:14
Ort: Lidköping

Re: Scania 143, dumper -90

Inläggav Anders Ason » 05 maj 2008, 07:39

mojje skrev:Vad har den gått och vilken prisklass handlar det om? Mest intressant om det är en torpedare.
mvh Mojje


    Lite mer fakta om bilen: En Scania 143, årsm. 1990, torpedare som gått ca 57 000 mil. Inte i utställningsskick, dock godkänd för trafik. Prislappen är 100 + moms. Kostar både vägsskatt och vägavgift som vanligt. Finns några mil utanför Linköping och jag har inte sett den själv.

    Samma kille har även ett tvåaxlat kassetsläp från 60-talet som stått i många år och som han nu kan tänkas skijas från. Släpet är ett vanligt grussläp som moddats något för att kunna ha en kassett och med fungerande tipp. Kassetten behöver alltså inte dras över till någon dragbil för att tippas. Släpet går att återställa till ursprungligt skick men jag känner inte till om lämmarna finns kvar.

    Jag kan förmedla en kontakt vid intresse och även åka över o ta några bilder om suget efter grejorna är allvarligt.

    /Anders Ason
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping


Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster