Beslutet är taget 76an ska säljas till förmån för andra objekt. Går väldigt bra i motor och låda är idag regad som traktor. Väldigt fin i ram bra skärmar. Rosten sitter som vanligt i hytten. Men intresserade ringer 070-6856344 eller PM till mig numret går till min far som äger bilen Hälsn Lars
Pengar är ju ett känsligt ämne men är det någon som vill ge 25000kr. Blocket har ju sina fördelar men man måste nog skriva att man inte vill byta in några gamla bilar som verkar väldigt populärt speciellt vectror och mondeor . Lars
Har alltid tyckt att lastbilar med två växellspakar är för gamla för mig. Men idag var jag ute och provkörde 76an riktigt för första gången. Jag är helt såld det turbo ljudet i bilen har sagt om det ändå vore en 110a. Men jag tar tillbaka alltihop !! Förlåt måste nog inse att det fanns lite och köra med före innan jag var född. Kommentera gärna och visa hur fel jag haft. Kanske måste prova en regent eller liknande?
Jag kan ju bara säga att köra med en 50talare typ regent och L51 är en trevlig upplevelse jag är lite kär i den lilla röda L51an hehe men någon 110 har jag tyvär inte kört men det kommer säkerligen någon gång eftersom min svärfar försökt att köpa tillbaks sin Ls 110 som han köpte ny men vi ska allt övertala den gubben
Det är en lite udda med dubbelspakat och det går inte så fort att växla men vem har brådis med en sådan bil
Timmerbilar brukar väl inte ha 4,60 i axelavstånd? Titta bara på dagens timmerbilar men de är ju frambyggda så framaxeln kommer närmare. Inte ens den Titan eller Viking som min far körde hade detta axelavstånd då flaket var ca 5 m. Däremot kanske Den L495 Titan Turbo som var den sista han körde var längre i axelavståndet då den hade ett långt flak utan tipp som sedan blev flisbil.
4,60 kanske man behöver om man som i sydsverige kör med 2 travar.
4,60 var nog inte så ovanligt. Kan tänka mig att det suttit ett tippflak på den, så det kördes timmer vintertid, och grus på sommarn. Då blev den inte för lång som grusbil, å inte för kort som timmerbil. Dom flesta torpedbygda kombibilar som gick i Jämtland hade 4,60´s hjulbas.