Volvo LV60 från 1931

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Volvo LV60 från 1931

Inläggav gunnilse » 02 jul 2010, 09:45

Sen är ju Bilia å Volvo numera olika bolag finns väl inga pengar idag till sånthär marknaden e ju darrig än.
Å tillgången på gamla fordon är väl ganska god i vårat land än å till allt förlåga priser.
Så prioriteten är nog låg i detta hur som helst får vi vara glada att den finns kvar i landet å inte går på export!!

//Thomas
gunnilse
 

Re: Volvo LV60 från 1931

Inläggav Lars-Gunnar » 02 jul 2010, 21:57

Sedan är det så att Volvo skänker bort en Volvo VN 780 i en tävling där och åket överlämnas vid en truckutställning. När fick en svensk åkare en Volvo FH 700 i en liknande tävling? Det är som jag fattat det i alla fall. Är det gåvoskattereglerna som är mer förlåtande i USA och aggresivare än här?

Man kan ju säga att Volvo alltid varit bra på att ta betalt både vad gäller lastbilar och personbilar. I USA är ägarna av Volvolastbilar frusterade då de är hänvisade till Volvo vad gäller reservdelar medans de som har Peterbilt och andra märken kan välja vart de vill åka då det gäller motorerna. Så var det förr. Hur det fungerar idag med Merzedes med i bilden vet jag inte. Jag har läst detta i div. amerikanska lastbilsforum. Men Volvos profit drar ner deras anseende. De har ju fått dra in lastbil som blev ett fiasko. Den var för egna lastbilsägare och den blev nog inte vad Volvo tänkt. Den finns i varje fall inte längra på Volvos USA-baserade hemsida sedan 1 år tillbaka ungefär.

Lars-Gunnar
Lars-Gunnar
 

Re: Volvo LV60 från 1931

Inläggav volvo fh » 11 mar 2011, 16:54

Volvo lastvagnar köpte ur Bilia Lastbilar Jan 2004, så Bilia personbilar har inget med lastvagnar att göra. Det blev Volvo Truck center.
Så "lastbils känslan" finns nog inte kvar där.
volvo fh
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 jan 2011, 20:54

Re: Volvo LV60 från 1931

Inläggav cgessen » 05 dec 2012, 07:34

Hej igen

Kul att så många har varit inne och läst om bilen och att
att det fortfarande finns intresse

CG :D
cgessen
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 mar 2010, 12:08

Föregående

Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster