skakfyra skroten malung

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

skakfyra skroten malung

Inläggav saab93 » 03 feb 2010, 15:35

militär 4,an finns kvar men fick en order idag att den kommer att skäras ned mot sommaren,och jag tycker det är synd för i mina ögon är den ett bra objekt två axlar med träflak,några saker saknas som hjul,växellåda,instrument,insatser fram,saknas sen tror jag fan den är komplett,och om någon är sugen så vet ju ni vad priset är på ett objekt ca,skicka ett pm till mig om ni har nå förslag på det,och kan ta mer bilder bara lite snö försvinner,mvh Ronny I Malung
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41

Re: skakfyra skroten malung

Inläggav jonas a » 03 feb 2010, 20:26

Jonas A
jonas a
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 aug 2008, 07:17
Ort: Södra Sverige

Re: skakfyra skroten malung

Inläggav S-V L44 » 16 feb 2010, 18:14

saab93 skrev:
militär 4,an finns kvar men fick en order idag att den kommer att skäras ned mot sommaren,och jag tycker det är synd för i mina ögon är den ett bra objekt

Jag har huset fullt själv, så jag kan inte ta hand om den, men med tanke på framtida dokumentation och mitt register över skakfyror så hade jag gärna tagit del av bilens chassinummer.
Nyström-hytten ser ut att ha en hel framruta. Detta kunde man få mot pristillägg, och en del bilar med militärt förflutet har denna variant.
Själv tycker jag att den hela rutan passar bättre till Scania-Vabis än den med delad ruta som man oftast förknippar med Volvo.
Min L51 har Nyström-hytt med delad ruta. Man kanske skulle fundera över om att byta ut hytten även om min är i gott skick? Vad skall ni ha för hytten?

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2348
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: skakfyra skroten malung

Inläggav saab93 » 17 feb 2010, 21:13

bara lite snö försvinner ska jag kolla chassi,nr och få ett pris på hytten,,,,mvh SkrotRonny...
saab93
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 apr 2009, 06:41


Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster