Scania LBS85 på blocket

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Scania LBS85 på blocket

Inläggav Stellan » 31 jan 2008, 20:51

Kanske något för någon här på forumet :D

http://www.blocket.se/vi/15007704.htm?ca=15_s

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Inläggav Thomas Almen » 31 jan 2008, 22:10

Mjaa, tyckte nog priset var i saftigaste laget, verkar ju hyfsad annars,
Thomas Almen
 

Inläggav Böll » 31 jan 2008, 22:35

Skulle tro ramen var förgylld på den.
Böll
 
Inlägg: 654
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås

Inläggav Anders Ason » 31 jan 2008, 23:03

Thomas Almèn skrev:Mjaa, tyckte nog priset var i saftigaste laget, verkar ju hyfsad annars,


    Självklart gör vi vad vi kan för att hålla uppe priset på den modellen :D
    Priset gäller ju dessutom två bilar!

    Säljaren och jag är inte samma person, vi har dock samma förnamn och samma goda smak vid bilvalet. Förvånad att han säljer en så bra bil.
    :wink: Priset är nog satt med avsikt så att han får behålla den.

Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5611
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Inläggav Thomas Almen » 01 feb 2008, 17:10

Vill inte för allt i världen nervärdera bilmodellen, men tycker lika fullt att priset är högt. I och för sig kan den vara i bra skick, men man bör nog se den för att riktigt tro på prislappen.
Thomas Almen
 

Inläggav Anders Ason » 01 feb 2008, 20:31

Thomas Almèn skrev:Vill inte för allt i världen nervärdera bilmodellen, men tycker lika fullt att priset är högt. I och för sig kan den vara i bra skick, men man bör nog se den för att riktigt tro på prislappen.



    Skojade, men för det priset så blir urvalet på alternativ ganska stort. Betydligt nyare bilar (dock inte skattebefriade) att välja på, eller en verklig raritet (vad finns inom det området?).

    Visst verkar priset alldeles för högt, det rimliga hade nog varit runt 40-50. Rekordet står nog annars en VOLVO F88 boggiebil på BLOCKET för, för ett tag sedan som de ville ha 200 000 kr för. Annonsen är nu bortagen men snarare för att tiden gått ut än att den blev såld skulle jag tro.

    /Anders
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5611
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Inläggav Bo Norvinge » 01 feb 2008, 22:06

Priser på vissa bilar kan verka helt uppåt väggarna men tillgång och efterfrågan styr.

En bil med tipp och kran är eftersökt bland många t.ex. godsägare och jordbrukare. Är fordonet dessutom skattefritt blir det ju ännu mer intressant.

Priserna på gamla dragbilar är lite mer humanare då dessa bara kan användas med en trailer.
Vem har lust att dra med sig en 12-meters trailer för att hämta en pall med foder eller spån?
Vem har lust att trixa in en 13,60-trailer mellan HSB-längorna för att hjälpa svågern att flytta?

Det bästa är att sikta in sig på en "ny" bil från 80-talets början och invänta veteranåret. Man kan ju alltid under några år oskattad köra fram och tillbaka på garageuppfarten i några timmar varje vecka, innan frugan eller grannen kastar in en tegelsten genom sidorutan på hytten.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Inläggav arnfinn » 01 feb 2008, 23:03

Bo Norvinge skrev:Vem har lust att dra med sig en 12-meters trailer för att hämta en pall med foder eller spån?
Vem har lust att trixa in en 13,60-trailer mellan HSB-längorna för att hjälpa svågern att flytta?



jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag


:lol: :lol: :lol: ursäkta kunne inte dy meg :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
arnfinn
 
Inlägg: 463
Blev medlem: 28 sep 2007, 18:27
Ort: Tromsø i Norge


Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster