Nåt för Ason, kanske?.

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Nåt för Ason, kanske?.

Inläggav Thomas Almen » 24 aug 2009, 19:09

Thomas Almen
 

Re: Nåt för Ason, kanske?.

Inläggav Anders Ason » 24 aug 2009, 19:55

Har sett den och inte nog med det, den har min bils ursprungliga åkerifärger även om än i litet annorlunda mönster. Får slå upp och titta hur många som tillverkats, kanske något flera än min bil som gjordes i den för Scania mycket lilla serien om 692 exemplar (modellen floppade uppenbarligen). Bilen ser jättefin ut, hoppas den kommer till någon som hänger med på träffarna. Enda skönhetsfläcken är väl att locket över batteriet saknas, kanske inte kommit från lacken?

(Är verkligen imponerad av hur den har klarat åren så bra, Norrland och kanske varsamt körd av äldre dam till kyrkan på söndagarna? :D )
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Nåt för Ason, kanske?.

Inläggav Thomas Almen » 24 aug 2009, 20:24

Det räcker att den gått i Norrland, behöver inte blanda in nån äldre dam. Vi är varsamma i vår framfart, förstår du.
Thomas Almen
 

Re: Nåt för Ason, kanske?.

Inläggav Lars-Gunnar » 24 aug 2009, 22:37

Och Västerbotten är sparsam med saltet på vägarna. I princip är det bara E4 som saltas. Har bilen blivit körd i Vännäsområdet och byarna omkring samt Umeå fram och tillbaka så har den klarat de värsta angreppen.
Här i Västernorrland är det ett saltraseri utan like men så har nya lastbilar blivit rostangripna efter 2-3 år då det är saltat i Sundsvall samt E4 hela vägen genom. Jämtland är moderatast och är sparsam med saltet.

Håller med, Scanian är fin men vem betalar summan. Någon som använder den i daglig trafik. Annars brukar de sluta som grävmaskinstransportörer ibland och köra ägarens 5-tonnare till olika arbetsplatser.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 


Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster