Bedford

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Inläggav arnfinn » 26 jan 2008, 15:12

Pappa sin -68 hadde samme runde blinkers. Handbromsen var en skive på mellomakselen - helt mekaniske greier med vaier som var krevende å holde i god og trygg funksjon. Det kan dog hatt noe å si at den rullet veldig lite. Kunne i perioder stå månedsvis. Også denne hadde vakum-bremser.

Den hadde 8,7 tonn totalvekt med 6 syl dieselen på 330 cui (5,4 l) og (ca) 100 hk, 8.25-20 hjul på 8 bolter. Det jeg erindrer spesielt er at jeg, når jeg hadde elektrotime, kom i diskusjon med min lærer. Han vegrede seg for å tro at det var 12 V anlegg på denne bilen, men det var det. Vi nyttet et batteri på 150 Ah 8)

Pappa sa mange ganger at Bedforden var veldig rolig og stabil på vegen, en god bil å kjøre, men sørgelig veik i bakkene. 4 trinns girkasse på vår, two-speed på bakakselen ble dessverre aldri reparert. Pappa hadde ganske mye erfaring med Bedford, flere ganger ble det å kjøre ganske nye biler og det var nok muligens den erfaringen som ledet til at two-speed'en ikke ble reparert.
Användarvisningsbild
arnfinn
 
Inlägg: 463
Blev medlem: 28 sep 2007, 18:27
Ort: Tromsø i Norge

Re: Bedford

Inläggav arnfinn » 25 apr 2008, 15:56

Lyfter denne tråden...det her objektet har dukket opp i Norge:

http://finn.no/finn/b2b/truck/object?fi ... 115&page=4

Ikke av interesse for meg, men man får et godt inntrykk av hvordan min skal bli. Samme chassi som min, men jeg har en mindre kran og flaket mitt er av eldre type. Jeg skal jo ha nye sidelemmer og det bli kanskje i aluminium, men da blir det i såfall delte lemmer.

Tveksam til 170 hk, det var den senere 8,2 literen som hadde så mye krefter og han oppgir et nylig utført motorbyte, men volumet angis til 7,5 liter. Det korrekte er 7,6 og om det er 7,6 så skal effekten være betydelig lavere.
Det er aldri for sent å gi opp!
Intet er umulig for den som ikke skal gjøre det selv!
Det finnes ikke noe enkelt som ikke kan gjøres vanskelig!
Användarvisningsbild
arnfinn
 
Inlägg: 463
Blev medlem: 28 sep 2007, 18:27
Ort: Tromsø i Norge

Re: Bedford

Inläggav Stellan » 26 apr 2008, 22:37

arnfinn skrev:Ikke av interesse for meg...


Ähh...köp den Arnfinn, då har du ju två Bedfordar :wink:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Bedford

Inläggav arnfinn » 27 apr 2008, 12:35

En rekker :lol: Da blir det halvparten så mye skruvande...
Det er aldri for sent å gi opp!
Intet er umulig for den som ikke skal gjøre det selv!
Det finnes ikke noe enkelt som ikke kan gjøres vanskelig!
Användarvisningsbild
arnfinn
 
Inlägg: 463
Blev medlem: 28 sep 2007, 18:27
Ort: Tromsø i Norge

Föregående

Återgå till Objekt finns . . .

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

cron