Pappa sin -68 hadde samme runde blinkers. Handbromsen var en skive på mellomakselen - helt mekaniske greier med vaier som var krevende å holde i god og trygg funksjon. Det kan dog hatt noe å si at den rullet veldig lite. Kunne i perioder stå månedsvis. Også denne hadde vakum-bremser.
Den hadde 8,7 tonn totalvekt med 6 syl dieselen på 330 cui (5,4 l) og (ca) 100 hk, 8.25-20 hjul på 8 bolter. Det jeg erindrer spesielt er at jeg, når jeg hadde elektrotime, kom i diskusjon med min lærer. Han vegrede seg for å tro at det var 12 V anlegg på denne bilen, men det var det. Vi nyttet et batteri på 150 Ah
Pappa sa mange ganger at Bedforden var veldig rolig og stabil på vegen, en god bil å kjøre, men sørgelig veik i bakkene. 4 trinns girkasse på vår, two-speed på bakakselen ble dessverre aldri reparert. Pappa hadde ganske mye erfaring med Bedford, flere ganger ble det å kjøre ganske nye biler og det var nok muligens den erfaringen som ledet til at two-speed'en ikke ble reparert.