Hejsan! Börjar inse att min A-traktor är en lite speciell modell som jag känner att jag inte riktigt kan bevara på det sättet som den borde bevaras på. Det är då en LB110 med kortaste hjulbasen som inte var vanlig i Sverige har jag fått förklarat för mig av experter inom området här på forumet. Den har spenderat större delen av sin tid i Norrland och har därför väldigt lite rost, ramen vågar jag säga är 100 procent rostfri och inte rostlagad. Finns dock rost i golvet på hytten och lite i nederkant på dörrarna. Motorn går som en klocka och startar i alla väder, vindrutan är helt och vad jag vet så fungerar allt utom spolar pumpen till vindrutan. En hel del av elen är klåpgjord men det fungerar. Sitter så kallad dubbelkardan på den som gör att den på fulla varv och högsta växeln i nedförsbacke gör ca 75 knyck. En hel del saker på bilen är nytt, till exempel 3 nya bromsklockor, matarpump och tryckluftsregulatorn till kompressorn. Kompressorn är för övrigt frisk och laddar upp tryckluft som den ska. 63 tusen mil på mätaren som visar fel på grund av nedväxlingen i bakaxeln, 50 på mätaren är 30 i verkligheten.Oljetrycket i motorn är bra (har hört att det brukar kunna vara dåligt ibland) Oljetrycket på tomgång är 3 bar. Helst vill jag byta mot en traktor reggad nosbil utan igensvetsad växellåda men bud går bra det också men med rätt att neka. För tillfället har jag inga pengar att lägga mellan vid byte. Det negativa med bilen är att fjärde och femte växeln på lådan har försvunnit, man känner att dom går i men det skorrar bara i lådan. Lådan är dock enkelt att byta då den sitter väldigt öppet och utan massa grejer ivägen.På tredje växeln gör den 36 knyck på fulla varv. Fler bilder finns i min tråd under Medlemmars fordon. Ber om ursäkt att bilderna blir vända åt fel håll

Med vänliga hälsningar Fredrik.