Ny på forumet men inte nya bilar i garaget

Hej på er, Magnus heter jag och jag hittade detta forum av en slump idag och naturligtvis så måste jag ju vara med och babbla med er, mina nya lastbils vänner.
Till vardags utbildar jag gymnasie elever i tung trafik, alltså lär dem allt och lite till om lastbilar och att ratta dem rätt.
I mitt egna privata garage så har jag en fin Volvo N84 från 1966. En rostfri rar norrlänning med 16000 mil på mätaren. Tre vägs tipp och nyrenoverad Hiab kran. D50 motorn har en underbar skön gång. Tyvärr så ska jag så småningom sälja denna pärla till förmån till annat. Jag har även två mycket ovanliga lastbilar, en Opel Blitz 3,6-6700A från 1944, alltså en fyrhjulsdriven krigare. Denna är i utställningsskick. Den tredje lastbilen är en 1936 års Krupp LD 3,5 M 22 med en 2 cylindrig Junkers diesel. Denna lastbil är ett renoveringsobjekt men ett bra sådant. Finns inte allt för många av dessa kvar på vårt runda klot.
Lägger upp en bild på min Opel Blitz samt en bild på hur min Krupp ska se ut när den är klar.
Till vardags utbildar jag gymnasie elever i tung trafik, alltså lär dem allt och lite till om lastbilar och att ratta dem rätt.
I mitt egna privata garage så har jag en fin Volvo N84 från 1966. En rostfri rar norrlänning med 16000 mil på mätaren. Tre vägs tipp och nyrenoverad Hiab kran. D50 motorn har en underbar skön gång. Tyvärr så ska jag så småningom sälja denna pärla till förmån till annat. Jag har även två mycket ovanliga lastbilar, en Opel Blitz 3,6-6700A från 1944, alltså en fyrhjulsdriven krigare. Denna är i utställningsskick. Den tredje lastbilen är en 1936 års Krupp LD 3,5 M 22 med en 2 cylindrig Junkers diesel. Denna lastbil är ett renoveringsobjekt men ett bra sådant. Finns inte allt för många av dessa kvar på vårt runda klot.
Lägger upp en bild på min Opel Blitz samt en bild på hur min Krupp ska se ut när den är klar.