Ny på forumet men inte nya bilar i garaget

Här kan vi diskutera ovanliga bilar vi sett eller hört talas om och som varit i trafik på våra breddgrader. De vanligste bilarna SCANA och VOLVO blir ju naturligt berörda inom forumets övriga områden.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Ny på forumet men inte nya bilar i garaget

Inläggav Magnus Wiksten » 28 mar 2010, 16:45

Böll skrev:De e nåt ja skulle vilja se på riktigt,din Schwimmvagen,om man e snäll skulle man ev kunna få hälsa på å se den då???Har sett med en Kubelwagen som Terräng hade,men skulle gärna vilja se din med.... :D


Hallå, det går fin fint det. Kanske inte så rolig fördig att titta på just nu då den till största del är nermonterad för total renovering. Delarna ligger både här och där. Men man ser ju vad det är. Hade även tidigare en Kübelwagen från 1943. Den rullar nu i skåne hos en vän.
Tidningen Classic Motor ligger på hugget och vill göra ett reportage, de ville helst komma nu men det blir roligare att visa den när den blir klar och sjösatt :wink:
kübel och schwimm.JPG
Magnus Wiksten
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 25 mar 2010, 12:36
Ort: Stora Mellösa / Örebro

Re: Ny på forumet men inte nya bilar i garaget

Inläggav Böll » 30 mar 2010, 22:43

Stort tack för de,skickar ett pm när ja åker uppöver,ska hämta en kran i Lindesberg ja köpt för 6 mån sen,man hinner inte mkt längre tycker ja,haha...
Böll
 
Inlägg: 654
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås

Re: Ny på forumet men inte nya bilar i garaget

Inläggav Janne P » 18 jun 2010, 14:11

Är det din Krupp som fanns med i en Signalhornet från början av 80-talet
på en skrotbild? Hittar inte tidningen nu i min samling.
Janne P
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 10 jun 2010, 12:12

Junkers motkolvsmotor

Inläggav Anders » 26 jun 2010, 21:55

Som utlovat för länge sedan så har jag nu äntligen tagit mig i kragen och scannat samt laddat upp bilderna på den Junkers motkolvsmotor som jag fotograferade på sjöfartsmuséet i Rotterdam hösten 2001.

Bild

Bild

Den är väl något större än en lastbilsdiesel, men de ser ju likadana ut inuti :D

Anders
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2332
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Re: Ny på forumet men inte nya bilar i garaget

Inläggav Magnus Wiksten » 15 jul 2010, 15:12

Janne P skrev:Är det din Krupp som fanns med i en Signalhornet från början av 80-talet
på en skrotbild? Hittar inte tidningen nu i min samling.


Hallå Janne.
Ingen aning om det kan vara min Krupp. Jag har inte själv sett detta?

Mvh
Magnus
Magnus Wiksten
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 25 mar 2010, 12:36
Ort: Stora Mellösa / Örebro

Re: Junkers motkolvsmotor

Inläggav Magnus Wiksten » 15 jul 2010, 15:13

Anders skrev:Som utlovat för länge sedan så har jag nu äntligen tagit mig i kragen och scannat samt laddat upp bilderna på den Junkers motkolvsmotor som jag fotograferade på sjöfartsmuséet i Rotterdam hösten 2001.

Bild

Bild

Den är väl något större än en lastbilsdiesel, men de ser ju likadana ut inuti :D

Anders


Underbara bilder Anders. Tackar!
Magnus Wiksten
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 25 mar 2010, 12:36
Ort: Stora Mellösa / Örebro

Föregående

Återgå till Ovanliga lastbilar som varit i trafik i norden.

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster