Jag hittade ett släp till dem, men jag vet inte hur det gick med om de köpte det eller inte...jag skulle ha gjort det i alla fall

/Stellan
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Stellan skrev:Var det olika lastbärare till både dragbilarna![]()
Jag hittade ett släp till dem, men jag vet inte hur det gick med om de köpte det eller inte...jag skulle ha gjort det i alla fall![]()
/Stellan
Böll skrev:På bilderna ovan så ser de lite lustigt ut hur dom lyfter släpet med dragbilen,med dragstången ståendes rätt upp,vad var meningen med det istället för å ha ett drag bak på bilen förutom vändskivan??ser de på 2 bilder ovan...
Bo Norvinge skrev:Finns det någon som känner till en lastbärare (släp) till Kalmar Terminal?
Det tillverkades ett litet antal av dessa specialare. (2 stycken?)
Till F86:an tillverkades senare 150 stycken av Fors-Parator.
Anders skrev:Blir ju lite Off Topic men:
Ja, allt är väl en fråga om hur man räknar saker och ting, men den femte i ordningen att etablera sig under 1900-talet; Scania(Scania-Vabis), Tidaholm, Volvo, Thule och sist då Kalmar Verkstad.
Nu byggde ju inte Thule så många bilar, men det var ju ett seriöst försök som stoppades av kriget.
MVH
Anders
Pickos skrev:Det står/har stått en sådan vagn på Östschakts tomt här Kalmar. Någonstans på Öland (sydöstra sidan, om jag inte minns fel) har jag också sett en, nyttjad av en lantbrukare för hö/ensilagetransporter.
Återgå till Ovanliga lastbilar som varit i trafik i norden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster